Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples pekdator kan kosta 20 000 kronor


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

haha, kan inte mer än skratta, vill höra vilka som kommer försvara detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska mycket till för att jag ska betala 20 000 kronor för en tablet! Men jag hoppas att Apple lyckas släppa en riktigt, riktigt grym maskin för då kan jag ändå tänka mig att det blir ett köp. Det ska vara många funktioner för att jag ska betala så mycket i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, kan inte mer än skratta, vill höra vilka som kommer försvara detta..

"Digitimes säger att tillverkningskostnaden i denna, med dagens priser, hamnar mellan 1 500 och 1 700 dollar, vilket med en för Apple lågt lagd marginal sätter priset för oss konsumenter kring 2 000 dollar."

 

Är väl ett hyfsat bra försvar till det höga priset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Men det jag menar är vem som behöver denna så mycket så att det är värt 20.000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man 2000 dollar till 20000 kronor?

Med dagens kurs är 2000 dollar inte ens 14000 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Men det jag menar är vem som behöver denna så mycket så att det är värt 20.000

Okej, ja det kan ju inte finnas många som behöver en pekdator för 20000 :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man 2000 dollar till 20000 kronor?

Med dagens kurs är 2000 dollar inte ens 14000 kronor.

 

Släng på frakt och moms och återförsäljar% så är du uppe i 20.000:- innan du vet ordet av.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man 2000 dollar till 20000 kronor?

Med dagens kurs är 2000 dollar inte ens 14000 kronor.

Men inte har du väl missat att priser i USA visas utan moms och som vanligt i Sverige så kör man priset i USA ggr 10 :)

post-180-1258810115_thumb.jpg

post-180-1258810119_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja det kan ju inte finnas många som behöver en pekdator för 20000 :wacko:

 

Ne jag tror inte det. spec då den säkert inte kommer vara så kraftfull..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne jag tror inte det. spec då den säkert inte kommer vara så kraftfull..

Men åtta tusen kronors modellen skulle jag själv kunna tänka mig att ha :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åtta tusen kronors modellen skulle jag själv kunna tänka mig att ha :borstatanderna:

 

Haha, vad menar du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte har du väl missat att priser i USA visas utan moms och som vanligt i Sverige så kör man priset i USA ggr 10 :)

Jo, men jag tror inte ens Apple törs ta ett så högt pris för en förvuxen iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag tror inte ens Apple törs ta ett så högt pris för en förvuxen iPhone.

 

Men en iPhone hamnar ju lätt 6000+ kronor för kunden. En tablet kan ju tänkas ha väldigt många funktioner för en avancerad användare. Att bara använda den som ritplatta, e-bokläsare, anteckningsblock etc skulle nog motivera många att "slanta upp". :) Jag tror nog att det stämmer att det kommer att komma två versioner. :)

 

Ska bli riktigt intressant att se om det kommer någon tablet nästa år! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vad menar du nu?

Enligt rykten ska det ju komma två modeller, en billig och en dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska man ha den till?

 

(frågan är ärligt menad, jag förstår helt enkelt inte produkten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska man ha den till?

 

(frågan är ärligt menad, jag förstår helt enkelt inte produkten)

Du ska ha den på dass när du vill läsa något.

 

(svaret är inte helt ärligt menat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad ska man ha den till?

 

(frågan är ärligt menad, jag förstår helt enkelt inte produkten)

Du har den i stället för en netbook :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har den i stället för en netbook :)

 

Då skulle jag hellre vilja ha en netbook. Verkar mer praktiskt och ergonomiskt att vika upp skärmen, och ha riktiga tangenter att skriva på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle jag hellre vilja ha en netbook. Verkar mer praktiskt och ergonomiskt att vika upp skärmen, och ha riktiga tangenter att skriva på.

 

Ja, jag är på din sida. Jag förstår verkligen inte vad man sa ha en tablett till... Det kanske har sina rötter i att jag själv inte har ett behov av någonting sådant, men det verkar vettigare att bara köpa sig en MacBook.

 

Priset verkar också väldigt högt, med motivationen att en iPod touch som till synes verkar vara samma sak fast mindre ligger på cirkus 2000kr. Skulle jag plötsligt få ett behov utav en tablett så har jag svårt att tänka mig att jag någonsin skulle lägga ut mer än 5000kr på den.

8000 - 20000kr för att ha någonting att läsa på? Jag skulle vilja se den eventuella tabletten i 4000 - 8000 klassen, ungefär!

 

Om det nu blir en Tablett så tror jag att den kommer att floppa om den inte blir förmånligt prissatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är på din sida. Jag förstår verkligen inte vad man sa ha en tablett till... Det kanske har sina rötter i att jag själv inte har ett behov av någonting sådant, men det verkar vettigare att bara köpa sig en MacBook.

 

Priset verkar också väldigt högt, med motivationen att en iPod touch som till synes verkar vara samma sak fast mindre ligger på cirkus 2000kr. Skulle jag plötsligt få ett behov utav en tablett så har jag svårt att tänka mig att jag någonsin skulle lägga ut mer än 5000kr på den.

8000 - 20000kr för att ha någonting att läsa på? Jag skulle vilja se den eventuella tabletten i 4000 - 8000 klassen, ungefär!

 

Om det nu blir en Tablett så tror jag att den kommer att floppa om den inte blir förmånligt prissatt!

 

Vad är då slutsatsen av det du skrev? Jo, nämligen att du nog inte kommer att investera i en Apple-tablet. :) Jag tror personligen aldrig att de kommer att sätta priset omkring 5000 kronor. Instegsmodellen närmar sig nog MacBook när det gäller priset skulle jag kunna tänka mig. Nu är det, som allt annat, enbart spekulationer och vi lär nog troligtvis få veta detta inom ett år eller så. Förhoppningsvis!

 

Jag skulle i alla fall kunna tänka mig att betala ganska mycket för en produkt som gör att jag skulle kunna föra anteckningar direkt på skärmen och som sedan tolkas av exempelvis Pages för att sedan kunna efterredigeras. Givetvis krävs det fler funktioner för att motivera ett högt pris, men jag har all tilltro till att Apple klarar av den uppgiften.

 

En annan sak som jag personligen saknar är en App Store för datorerna... Apple vet att deras kunder har lätt att betala för sig, och jag skulle väldigt gärna vilja se en programbutik för datorprogramvara. Det borde fungera tycker jag, och skulle vara underbart att alltid ha uppdaterade program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle i alla fall kunna tänka mig att betala ganska mycket för en produkt som gör att jag skulle kunna föra anteckningar direkt på skärmen och som sedan tolkas av exempelvis Pages för att sedan kunna efterredigeras. Givetvis krävs det fler funktioner för att motivera ett högt pris, men jag har all tilltro till att Apple klarar av den uppgiften.

 

Varför inte en enkel ordbehandlare till iPhone istället. Gärna i kombination med ett hårdvarutangentbord som skulle kunna kopplas in via sladd eller möjligen via bluetooth till luren. Min dröm är annars att kunna köra Keynote på iPhonen och sen koppla in den direkt till en dataprojektor, helt utan dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en enkel ordbehandlare till iPhone istället. Gärna i kombination med ett hårdvarutangentbord som skulle kunna kopplas in via sladd eller möjligen via bluetooth till luren. Min dröm är annars att kunna köra Keynote på iPhonen och sen koppla in den direkt till en dataprojektor, helt utan dator!

 

Nu menade jag mer att man kan sitta med en penna och skriva på skärmen. Tänk dig att få dina anteckningar direkt i Pages och sedan skriva ut dina lektions- eller mötesanteckningar. För ärligt talat, jag går sällan igenom mina anteckningar på grund av att de är ganska ostrukturerade. Vi får väl se vad Apple kan åstadkomma! :)

 

Att kunna koppla in sin iPhone i en projektor skulle vara riktigt, riktigt grymt! Ännu mer grymt skulle vara om man kunde koppla in en trådlös sändare som är synkroniserad till iPhonen och sedan skifta bilder med iPhonen! Jäklar, det skulle sälja bra tror jag! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som jag personligen saknar är en App Store för datorerna... Apple vet att deras kunder har lätt att betala för sig, och jag skulle väldigt gärna vilja se en programbutik för datorprogramvara. Det borde fungera tycker jag, och skulle vara underbart att alltid ha uppdaterade program!

 

Ja, det har jag också tänkt på! Det skulle vara helt fantastiskt! Jag provar ofta nya applikationer, även sådana som jag inte tror mig ha någon nytta utav. Man vet aldrig vart guldkornen finns men att ha alla tänkbara sådana samlade i någonting som liknar App Store, så att dem är ordentligt katalogiserade och lätta att hitta och köpa, skulle vara riktigt "Apple".

 

Det finns ju trotts allt en liknande funktion på Apples hemsida, men det inte alls i samma klass som App Store.

 

Detta skulle nog vara speciellt användbart på en Tablett då en dator i det formatet saknar ett fysiskt tangentbord vilket gör dem högst otrevliga att skriva på. Man kan vänja sig, men det blir aldrig riktigt bra.

 

Där fann jag nog min största anledning till att aldrig ha förstått hela tablett-dator konceptet. I stort sett allting jag gör på datorn har med inmatning utav olika långa texter att göra. Tangentbordet är för mig mycket viktigare än musen (vilket kanske är anledningen till att jag fortfarande använder min Mighty Mouse?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...