Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Kraschad" Iphone 2G, få ut kontakter?


Karreforest

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett litet problem som dels beror på klantighet och lite på otur.

 

Min förra dator krascha och då försvann allt till telefonen. Nu har jag ny dator och upptäckte att telefonen också kraschat. Eller telefonen funkar som vanligt men Itunes påstår att den inte går att kommunicera med, jag kan bara återställa den. Det är den hackad 2G som har "ripDev" crack. Det gör inget om jag får hacka om den men jag vill väldigt gärna ha ut kontakterna innan. Finns det något sätt att få ut kontakterna utan att använda Itunes?

 

Jag har förövrigt fått min 3GS idag så (jippi!).

 

Tusen tack i förväg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det. Den måste vara igång för att du ska kunna få kontakt med telefonen.

Har du provat en reboot? Håll inne både home och power tills den startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det. Den måste vara igång för att du ska kunna få kontakt med telefonen.

Har du provat en reboot? Håll inne både home och power tills den startar om.

 

Fast den fungerar ju. Bara Itunes som inte tror det. Ska testa reboot.

 

Ädit: Reboot gjorde ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med fungerar. Kan du öppna appar osv? Annars är den inte igång. Då är den i recoverymode. Då kan du inte komma åt ngt på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm det finns ingen google app som man kan synca upp kontakter med? Eller något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm det finns ingen google app som man kan synca upp kontakter med? Eller något liknande?

 

jo men det krävs en fungerande telefon för att det ska gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men det krävs en fungerande telefon för att det ska gå ;)

 

Den fungerar på alla sätt. Ringa, lyssna musik, surfa. Kopplar jag den till Itunes så påstår itunes att den inte går att komunisera med. Fast den funkar fult i övrigt. Kanske att den hänger sig någon gång.

 

Hittade något som hette ZYB Sync men jag hade visst inte 2.2.1. Har 2.2 (5G77). Sitter på PC så det påverkar en del programval.

 

Tack för hjälpen så här långt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat ngt 3:e partsprogram?

 

Annars funkar alltid papper och penna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat ngt 3:e partsprogram?

 

Annars funkar alltid papper och penna :)

 

Du får gärna tipsa om sånna program. Jag är för gammal för att fatta hur man googlar effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du använt papper och penna hade du varit klar vid det här laget :)

 

Skämt åsido. Känner inte till ngt annat än itunes som kan synka just kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du använt papper och penna hade du varit klar vid det här laget :)

 

Skämt åsido. Känner inte till ngt annat än itunes som kan synka just kontakter.

 

Kontakterna måste ligga någonstans i minnet och man borde kunna komma åt den genom ett program som kom i filsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova installera om iTunes.

 

Fast det funkar perfa på min 3GS. Kan det vara en för ny version som spärrar telefonen för att den är breakad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det funkar perfa på min 3GS. Kan det vara en för ny version som spärrar telefonen för att den är breakad?

 

Bäste dräng är själv. Drog hem en äldre version av Itunes och testa på andra datorn. Där verkar det funka. Var hamnar kontakterna i datorn så jag kan dra över dem till andra datorn?

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäste dräng är själv. Drog hem en äldre version av Itunes och testa på andra datorn. Där verkar det funka. Var hamnar kontakterna i datorn så jag kan dra över dem till andra datorn?

 

Tack för hjälpen!

 

 

Beror på vilket program du väljer att synka mot. Är det windows så är nog adressboken där de hamnar by default eller outlook om du nu använder det.

Det väljer du själv i Itunes vad du vill synka mot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...