Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på billig laserskrivare


FlumDum

Rekommendera Poster

jag letar efter en billig laserkrivare som funkar både på mac os leopard och snow leapard. Jag har mac os 10.5 just nu men kommer att skaffa 10.6 snart. men vill ha en skrivare som funkar bra på båda och ligger helst under 1000 lappen. den är för hemma bruk och inget krav på att den ska pumpa ut x antal a4 i minuten utan mest att den funkar och enkelt att få tag på toner och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Brother DCP-7030 som funkar i Snow Leopard (också). Det är en laserskrivare (skriver svartvitt) som skannar (direkt i Förhandsvisning på SL) och kopierar. Den kan läsa in OCR. Jag är helt nöjd med den. Den kostade under tusenlappen när jag köpte den i vintras, nu kostar den runt 1400. Konstigt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har en Brother HL-2170W kopplad till mitt trådlösa nätverk. Liten och smidig laserskrivare med

inbyggt trådlöst nätverkskort. Fungerar utmärkt både med

mac och Windowsdatorer som jag har. Kostade runt 1700 på netonnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Stereotypen

Hakar på denna tråd.

 

Är också ute efter en liten, TRÅDLÖS, svart-vit, laserskrivare.

 

Då jag skriver ut väldigt lite papper antar jag att det är laser jag skall ha.

 

Har haft bläckstråle innan men, de klibbar ju bara ihop.

 

Tips och ideer, välkomnas.

 

Har kikat på skrivaren i inlägget ovan, ser bra ut, någon som vill tillägga något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mer än att mina erfarenheter, både privat och som tekniker att brother håller en bra nivå angående kvalitet, pris och kostnad för förbrukningsmaterial....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den trådbundna versionen Brother HL-2150. Fungerar väldigt bra. Till skillnad från den mindre modellen HL-2030/2035 är den också bra på enarks-matning, om man ska skriva ut etiketter eller på tjockt papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har tips på en bra och billig färglaser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har tips på en bra och billig färglaser?

 

Xerox Phaser 6130N. Utmärkt kvalitet. Tung, stabil, fungerar trådlöst via Airport Express. Skriver snabbt och bra. Fungerar utmärkt med Snow Leopard (efter uppdaterad drivrutin)

Färgtoner är tyvärr dyra och man får räkna med att tonerna räcker hälften jämfört med en sv/v laserskrivare. Positivt är att varje färg har sin egen toner så man behöver bara köpa nytt till den som är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man idag en redan bra S/V laserskrivare så anser jag att det bästa är att komplementera med en färglaser och på så sätt hålla nere förbrukningen på en färglaser vid S/V utskrifter. Vet inte om läget har förändrats, men när färglaser var relativt nytt, så hade de en fruktansvärd uppvärmningstid innan de skrev ut från standby eller helt avstängd, vilket kan vara nog så irriterande om man bara ska ha ut ett enkelt dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag har HP LaserJet 1022, mycket snabb, billig och billig toner. Borde dock valt modellen med nätverkskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man idag en redan bra S/V laserskrivare så anser jag att det bästa är att komplementera med en färglaser och på så sätt hålla nere förbrukningen på en färglaser vid S/V utskrifter. Vet inte om läget har förändrats, men när färglaser var relativt nytt, så hade de en fruktansvärd uppvärmningstid innan de skrev ut från standby eller helt avstängd, vilket kan vara nog så irriterande om man bara ska ha ut ett enkelt dokument.

 

Jodå, jag har en Xerox phaser 6100 tror jag den heter, den tar sjukligt lång tid på sig att värma upp.. Och något som är ännu mer irriterande är att jag får den inte att kunna skriva ut med Snow Leopard, tiger och leopard går utmärkt men inte SL :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har kikat lite och hittat två kandidater.

 

NR 1:

 

http://h10010.www1.h...94-4110401.html

 

 

NR 2:

 

http://www.brother.s...etailType/specs

 

Lite olika pris.

Kostnaden för toner är likvärdig.

 

Hur är det med DPI, HP'n har 600 x 600 och Brother minst 1200 x 600?

 

Vad tror ni Är det bättre med den dyra eller fungarar det med HP'n?

 

Drivisar verkar inte vara problem med SL, då jag inte kör annat.

 

Syftet är att bara skriva ut från datorn, typ kvitton, textdokument, inget finlir alltså.

 

Tips ideér och förslag välkomnas.

 

fulfejs.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jämför dem och kikat på prisjakt och kollar jag på de sidor du länkar och spec så är Brothern bäst och bara obetydligt dyrare. Dessutom så har den RJ45 och kan kopplas in via kabel till nätverket vilket betyder att hastigheten på det trådlösa inte påverkas av skrivaren. Kan inte få fram det om HP:n men Brothern i vanlig maner separat trumma och toner vilket är att föredra... Men om förbrukningensmaterialet är jämförbara i kostnad så kan det visserligen kvitta....

 

Mer minne i brothern, 32 MB mot 8 MB, HP:n har öppet pappersfack för 150 sidor, mot Brothern som har 250 sidor i stängt fack, dvs du får inte in damm och skit med papperna in i maskinen som förstör den invändigt, en nog så viktig detalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan jag rekommendera denna, trådlös, billig förbrukningsartikel, lätt att bära med sig... skrattaat.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Annars kan jag rekommendera denna, trådlös, billig förbrukningsartikel, lätt att bära med sig... skrattaat.gif

 

 

 

utskallning.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

geros.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte att förglömma denna multifärgskrivare. Fungerar även i strömlöst tillstånd. Perfekt för utebruk mm. laugh3.giflaugh3.giflaugh3.gif

post-363-1277563790,08_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Det som talar emot lite som jag känner, är att Brother HL-2170W, är över 2 år gammal.

 

Känns som man köper gammalt.

 

HP'n är ju bara några månader.

 

Ge mig mer input!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar uppskattningsvis en färglaserkopia jämfört med en bläckstrålekopia i ren kopieringskostnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar emot lite som jag känner, är att Brother HL-2170W, är över 2 år gammal.

 

Känns som man köper gammalt.

 

HP'n är ju bara några månader.

 

Ge mig mer input!!

 

Det som talar emot HP är att den är byggd som en billig konsumentprodukt med en design som inte direkt är optimal ur driftssynpunkt. Menas Brothern är byggd enligt klassisk hållbar manér...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostnaden beror på vilken laserskrivare du köper och vad som ingår vid köp är det fulla toner eller start toner med bara 1000 utskrifter. Det är bäst att kontrollera det innan köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Var inne hos "Tysken" (MM) idag, och kollade lite priser.

 

Blev mäkta förvånad när jag kom fram till Brother'n och kikade på prislappen.......2490 kr.

 

Det är tillochmed högre än Brother's rekomenderade pris för den, trodde de skulle vara billiga.

 

Har fastnat för den och kommer att beställa en sådan från Misco eller annan butik som är nästan 1000 kr billigare än MM.

 

Så skall ni få mig på andra tankar, gör det snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har tips på en bra och billig färglaser?

Finns ett test i höstas i MW, kommer inte ihåg exakt vilket nummer dock. Kommer inte ihåg vilken som var bäst. Åsså kommer jag inte ihåg var jag lagt tidningen... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett test i höstas i MW, kommer inte ihåg exakt vilket nummer dock. Kommer inte ihåg vilken som var bäst. Åsså kommer jag inte ihåg var jag lagt tidningen... :totaltgalen:

 

Nice! Har du fler tips?phil_12.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...