Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Detta tillbehör är inte avsett för användning med IPhone"


___mats___

Rekommendera Poster

Jag hade oturen att på en fest lägga Iphonen på ett bord där någon stjälpte över en GoT.

 

Den togs snabbt omhand och verkade först fungera utan komplikationer.

 

Nu kommer ett ständigt meddelande att: "Detta tillbehör är inte avsett för användning med IPhone"

 

Ljudet fungerar när jag har hörlurar + samtal och ringsignal, men så fort jag ska lyssna på musik eller kolla filmklipp eller liknande finns inget ljud. Ej heller när man navigerar runt.

 

Läste någonstans att det beror på att den tror sig vara dockad med något och att "docknings"-anslutningen är skitig.

Antar att det är någon indikator som strular.

 

Jag har totalåtersällt IPhonen med svag förhoppning om att det skulle lösa sig vilket det naturligtvis inte gjorde.

 

Hur gör jag för att rengöra dockningsanlutningen?

 

Finns annat sätt?

 

Nu har den dessutom fått för sig att störa även när jag har hörlurar ikopplade vilket innebär att jag måste dra ur dem o sätta i dem igen för att det ska komma igång. Och det är riktigt irriterande.

 

Passar samtidigt på att lyfta ett annat problem som jag har:

 

När jag har dockat IPhonen till Macen kan jag inte öppna de applikationer som jag laddat ned från appstore.

För att gå runt det måste jag ladda ner en ny app och även detta tycker jag är ohållbart i längden.

 

Någon som vet råd?

 

Tacksam för svar

 

Vänliga

mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen kortslutning i kontakten. Vätska går inte ihop med elektronik.

Hoppas du har försäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite "rolig" så kanske tillbehöret din iPhone gnäller över är själva GT:n den fick stjälpt över sig. Nykterist, vad vet jag.. ;)

 

Näerå, gin är ju alkohol och tonic är typ bubblig sockerdricka. Är det möjligtvis så att sockret lagt sig på kontakterna eller någon givare? Borde kanske gå att göra rent med någon form av "ren" alkohol på tops?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det med drinken då? Klarade den sig?

 

 

He he nej drinken fick kasseras ;)

 

Tack för svar. Jag ska försöka "topsa" den imorgon så får vi se om det går o fixa.

Har en sån där otursförsäkring. Får väl lösa ut den i värsta fall :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Som väl är finns det fler :) Lycka till med telefonen också btw..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

säkerligen så att bottenkontakten fått sockerkristaller eller liknande på sig och tror sig vara dockad eller nåt liknande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...