Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beställa fotoalbum i iPhoto


Katarina Ramström

Rekommendera Poster

Katarina Ramström

Jag har flera gånger beställt fotoalbum via iPhoto men nu går jag bet! När jag trycker på "Köp bok" får jag genast svaret att det saknas bilder i vissa ramar, vilket det alls inte gör! Alltså kan jag inte beställa boken förrän jag rättat till de tomma ramarna som inte finns... vad är det för fel kan man undra? Jag har gått igenom varenda sida och allt ser helt korrekt ut, och det har ju aldrig varit problem med detta tidigare (utom i de fall det verkligen varit något fel!). Är det någon som vet hur jag ska göra för att försöka forcera det här felmeddelandet och beställa boken? :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju spara boken som PDF. Gör det, öppna den i Förhandsvisning och kolla om du ser något skumt.

 

Som sista utväg får du ta bort två sidor i taget, lägga till dem igen och lägga tillbaka bilderna på sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katarina Ramström

Tack för tipset! Jag förhandsgranskade och då ser jag att omslaget räknas som sida 1 och baksidan som sidan 44, men i "verkligheten" har ju omslag och baksida inget nummer så det är ju bara 42 sidor - om det nu kan spela någon roll?? Jag har gjort tre andra beställningar idag och dom var det inga problem med. I alla fall så visade det sig inga konstigheter vid granskningen (annat än numreringen). Jag får göra som du föreslog - byta ut bilderna vartefter och sätta tillbaka och se om det gör någon skillnad. Men det har jag inte tid med nu, timmen är sen och jag ska upp tidigt och kommer inte tillbaka förrän den 1 december. Därför ville jag ha allt detta med albumen klart så att de skulle finnas i brevlådan när jag kommer hem. Men jag får ta itu med problemalbumet när jag kommer hem. Men ändå - TACK för hjälpen so far. :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Katarina Ramström

Vet inte om det här går att lösa...? Jag har granskat på korsen och tvärsen och det finns inga fel i min beställning - ändå får jag beskedet att "Boken är ofullständig" och att några bildramar är tomma :utskallning: - vilket de inte är! Går det inte att på något sätt forcera detta felmeddelande?? Dessutom har jag upptäckt att en av bildmallarna (i Layout) inte verkar finnas längre - det layoutalternativet där man lägger en bild som bakgrund till andra bilder. (Kan man plötsligt ha gjort ändrigar i programmet, undrar jag?) Jag har flera sidor i det aktuella albumet som har bakgrundsbilder, men det alternativet kan jag alltså inte välja igen (om jag skulle pröva att ta bort bilden för att sedan sätta in den igen enligt ditt tips). Att albumet inte blir klart till jul får jag tyvärr finna mig i, men måste jag göra om hela albumet med ett annat tema också? Jag har valt temat RESA för det här albumet. Jag har gjort flera andra album utan problem, men aldrig på temat RESA. Är det fler som haft problem med det temat. tro? Känner mig SÅ frustrerad efter allt jobb med detta! :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...