Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka iPhonen på ny dator?


apan760

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpr en ny dator och vill få alla mina apps på iphonen att visas i itunes på datorn. Jag har loggat in med mitt användarnamn på iTunes Store, men jag kan ändå inte se vilka apps jag har köpt. Hur ska jag göra för att dom ska synas?

 

När jag trycker "synkronisera Program" så står det "Är du säker på att du vill synkronisera program? alla befintliga program och dess data på iphone-enheten kommer att ersättas med det här iTunes-bibloteket."

 

och det vill jag ju inte...

 

peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick precis in på forumet för att fråga samma sak.. :wacko:

Har iMac hemma men PC på jobbet. Köpte ett program (via PC) men kan ej få över det på telefonen utan att synkronisera, och väldigt rädd för att bli av med det jag redan har.. Gissar att jag först skall synka telefonen mot datorn så datorn får telefonens prog. Någon som vet hur man gör detta så safe som möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du vill synka programmen från iphone->itunes

gå in på "Arkiv->överför inköp från ipod"

 

/jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det precis. Men musiken försvinner? Och poddarna? Får väl anta att sms och bilder stannar där de är!? Hur blir det sen när jag kommer hem, då har jag nya apps på luren som ej är i Macen hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem.. har installerat om itunes och massa musik på telefon som ja inte vill bli av med.. eller behöva överföra igen.

 

någon bra lösning på detta?

 

/ karel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem.. har installerat om itunes och massa musik på telefon som ja inte vill bli av med.. eller behöva överföra igen.

 

någon bra lösning på detta?

 

/ karel

 

Finns 3:e parts program man kan köpa som kan fixa det där åt dig. Googla lite.

 

Om du hade varit lite smart så hade du gjort en fullständig backup på all itunesdata innan du installerade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda lösningen utan extra program är att göra som tidigare nämnts, överför alla inköp (det betyder alltså alla program och filer du köpt via iTunes som ligger på telefonen, om du inte har allt där så förs de som inte ligger där inte över såklart), och sedan synka och ersätta på den nya datorn. SMS och sånt finns kvar. Om du även vill synka kontakter så får du vid synkningen välja att ersätta telefonens adressbok med den nya datorns eller slå ihop den nya datorns adressbok med telefonens. Du ska gissningsvis välja det sistnämnda...

 

Apple beskriver detta mer i detalj på sina supportsidor - där finns det mesta man behöver veta, kolla där först. De beskriver dessutom hur processen kan göras med en extern hårddisk, t ex om man har så mycket låtar och program att allt inte ryms på iphone:en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns 3:e parts program man kan köpa som kan fixa det där åt dig. Googla lite.

 

Om du hade varit lite smart så hade du gjort en fullständig backup på all itunesdata innan du installerade om.

 

 

 

hehe ja vet..

 

jag kom på de i efterhand. :D

 

i början så tanka ja program på jobb datorn och även på hem datorn de vart ju skit de med.. så nu kör ja bara appstore via luren istället.

 

nå tips på några bra synk program ?

 

/ karel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...