Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det har hänt lite under åren som gått


Pocahontas

Rekommendera Poster

Hmm, när jag första gången använde internet 1995 (i Östraboskolans biblioteks datorrum, i Uddevalla) var det självklart för mig att det var framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag började på högstadiet 1972 hade vi räknesticka. :(

 

post-15957-1258294492.jpg

 

Bärbar kasettbandspelare var det senaste.

 

post-15957-1258294623_thumb.jpeg

 

TV2 startade 2 år tidigare och vi fick 2 kanaler på Televissionsappraten. :galetglad:

 

1 liter bensin kostade 2 år senare lika mycket som en hamburgare på Clock: 75 öre.

 

Vad hænde egentligen med Clock-resturangerna? Minns dom... men minns inte vad som hænde med dom :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag minns 80-talets glasskrig mellan Clock och McDonalds. Då var det en fröjd att gå från det ena stället till det andra på Avenyn. Clock sålde glassen i små skålformade rån vilket McDonalds inte gjorde, från början. När det gick upp för dom att folk gillade rånskålarna gick de också över till såna. Those were the days... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt enda minne av Clock är från nån gång under 80-talet, när vi var i Gbg för att shoppa lite. Jag hade fått ett par turkosa (eeek!) Converse, och innan vi åkte hem igen käkade vi på Clock. Har för mig att den vi käkade på låg nånstans runt Drottninggatan nära NK, men jag kanske minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jar en lite vasker så hälsade jag ofta på min pappa på Sahlgrenska. han

hade rörpost som vi (jag och min bror) lekte ursinnigt med. När pappa var borta

från rummet skickade vi iväg chockladbollar (dom heter viss så nuförtiden) till en

massa mottagare. Hehe. Känns som man är 100.

 

Jo vi lekte massor med sådana här med. Vem f*n hade koll på vad det var? Det var

kul att bygga enorma korthus med dom och sen köra någon leksaksbil rakt genom dom

så allt föll ihop ...

post-48644-1258394261_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Kom ihåg första gången jag provade internet. Gick i andra klass, året var 1997 och pappa hade köpt en låda från Tele2

med texten "Connect 2 Internet". På kartongen var en bild av jordklotet.

 

Minns första gången jag hörde det specifika modemljudet, sen var jag fast =)

 

Netscape navigator var den första webbläsaren jag använde mig. Minns att jag sökte på information om flygolyckor :D

 

Saknar Clock förövrigt, särskilt den som låg på Frölunda Torg (där idag donken ligger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt enda minne av Clock är från nån gång under 80-talet, när vi var i Gbg för att shoppa lite. Jag hade fått ett par turkosa (eeek!) Converse, och innan vi åkte hem igen käkade vi på Clock. Har för mig att den vi käkade på låg nånstans runt Drottninggatan nära NK, men jag kanske minns fel.

Intill Paddanbåtarna, nuvarande Berså bar eller vad det heter?

När jag jar en lite vasker så hälsade jag ofta på min pappa på Sahlgrenska. han

hade rörpost som vi (jag och min bror) lekte ursinnigt med. När pappa var borta

från rummet skickade vi iväg chockladbollar (dom heter viss så nuförtiden) till en

massa mottagare. Hehe. Känns som man är 100.

 

Jo vi lekte massor med sådana här med. Vem f*n hade koll på vad det var? Det var

kul att bygga enorma korthus med dom och sen köra någon leksaksbil rakt genom dom

så allt föll ihop ...

Sådana kort hade vi hemma som anteckningspapper jättelänge. Pappa jobbade med stora datorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg första gången jag provade internet. Gick i andra klass, året var 1997 och pappa hade köpt en låda från Tele2

med texten "Connect 2 Internet". På kartongen var en bild av jordklotet.

 

Minns första gången jag hörde det specifika modemljudet, sen var jag fast =)

 

Netscape navigator var den första webbläsaren jag använde mig. Minns att jag sökte på information om flygolyckor :D

 

Saknar Clock förövrigt, särskilt den som låg på Frölunda Torg (där idag donken ligger)

 

Internet Explorer och Netscape fanns på vår första dator, en Performa 760, började med Explorer testade sen Netscape och fann den vara mycket bättre. efter ett tag läste jag i MacWorld om nya versionen av Netscape. Hem och ladda ner gick jättefort, trodde jag -det som laddades ner fort var ett litet litet program som kände av om jag kunde ladda ner Netscapes senaste version. Sen tog nedladdningen 57 minuter!

 

-Fanns det inte Clock på Centralen i GBG också? Har ett minne av goda hamburgare men en förfärligt skräpig lokal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netscape och Altavista !

 

Låter som en gammal SciFi film (lol)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar gamla sökmotorn Webcrawler. Där kunde man söka med "wildcards", och dessutom gav den inte sökträffar på ord som stavas likt det man egentligen skrev, vilket Google irriterande nog gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netscape och Altavista !

 

Låter som en gammal SciFi film (lol)

 

Genial beskrivning! Funkade ungefär lika bra i verkligheten som storyn i en gammal SciFi film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...