Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pris på beg MacBook Pro


Gäst

Rekommendera Poster

Vad skulle ni säga är rimliga priser för:

 

15" 2.66Ghz, 250gb 5400varv, 4gb ram, Nvidia Geforce 9400M

+ Nvidia Geforce 9600M GT 256MB, ett år gammal.

 

 

15" 2.53Ghz, 250gb 5400varv, 4gb ram, Nvidia Geforce 9400M

+ Nvidia Geforce 9600M GT 512MB, ett år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bra hemsida! Skönt att kunna beräkna, åtminstone på ett ungefär. Tack!

 

-TNS

 

Tyvärr raknar den ju med priser som inte finns. Det är inte så trovärdigt att en beg iMac som precis släppts skulle vara värd 19000:- på mindre en månad. 19000-24000 = -5000:-

 

Någon som men sin hjärna kan räkna ut vad de datorer jag fråga om skulle vara värda? Litar mer på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är svårt allstå. Av flera anledningar.

 

1. Det är oftast överpriser på beg. macar

2. Sidor som mac2sell har ibland undervärdering, men oftast övervärdering.

3. Kollar man på tradera går dom alltid för löjliga priser

4. Kollar man på blocket är dom flesta för dyra, men så finns det som är jättebilliga av "konstiga" anledningar.

 

 

Så vill du ha en värdering baserad på marknaden eller på vad den är egentligen värd?

 

 

Edit:

 

 

Du lär få betala runt 10k om du ska köpa en. Är värd runt 7k, max 8 för den med lite vassare proc. För dom 10k får du en ny Macbook, med mindre skärm, 2gb mindre minne och lite sämre proc. Visst men snabbare minne, bättre styrplatta mm. Längre garanti, Snow Leopard.

 

Alla är av olika åsikter. Men jag hade hellre köpt en ny dator, i detta fallet antingen Macbook eller hållt mig en stund till och sparat till en MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, men det finns något som kallas prut också.

 

Man betalar inte det utsatta priset på en annons, såvida man inte VET att det är ett jätte kap eller att det är en produkt man verkligen vill ha och som har ett mervärde av andra orsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig, men det finns något som kallas prut också.

 

Man betalar inte det utsatta priset på en annons, såvida man inte VET att det är ett jätte kap eller att det är en produkt man verkligen vill ha och som har ett mervärde av andra orsaker.

 

 

Absolut går det att pruta. Men har testat själv och hört av andra att det är ganska menlöst då säljaren vet att Apple's prylar går att sälja för en bra slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut går det att pruta. Men har testat själv och hört av andra att det är ganska menlöst då säljaren vet att Apple's prylar går att sälja för en bra slant.

 

 

Klart man ska pruta. Problemet är väl att på blocket startar

alla mac;ar med ungefär 10-15% rabatt. Så att pruta till 60-70% direkt funkar sällan.

 

Men ex den med 2,57ghz. Den har ju ett lila bra

grafik kort som 2.8ghz har. Den har 4gb ram och samma

skärm. Inte kan väl 0.23ghz spela sån roll i pris?

 

Notera att jag tänker på den förra versonen som inte blev nedgraderad i grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man ska pruta. Problemet är väl att på blocket startar

alla mac;ar med ungefär 10-15% rabatt. Så att pruta till 60-70% direkt funkar sällan.

 

Men ex den med 2,57ghz. Den har ju ett lila bra

grafik kort som 2.8ghz har. Den har 4gb ram och samma

skärm. Inte kan väl 0.23ghz spela sån roll i pris?

 

Notera att jag tänker på den förra versonen som inte blev nedgraderad i grafikkortet.

 

Rabatt? Snarare överpris.

 

Kommer ihåg en annan liknande tråd som denna då någn skulle köpa en iMac eller vad det var. Maila några olika säljare och någon av dom eller om det var fler hade sagt till honom när han pruta att nä, det går jag inte med på för jag vet att det går att sälja den för detta priset. Nåt liknande. Folk är medvetna om att folk betalar överpriser för macar. Men visst kan man ha tur...så det är bara att försöka.

 

 

Nä det ska det inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp vad min MacBook Pro (15", 2,2 GHz) skulle vara värd, och enligt hemsidan skulle den vara värd 8500 kr och annonserna på Blocket ligger kring 9000-10000 kr, vilket gör värderingen helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp vad min MacBook Pro (15", 2,2 GHz) skulle vara värd, och enligt hemsidan skulle den vara värd 8500 kr och annonserna på Blocket ligger kring 9000-10000 kr, vilket gör värderingen helt okej.

Fast den jag kika på är ju grymt

mycket bättre än 2,2ghz. Men ändå värderad till 11900:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den jag kika på är ju grymt

mycket bättre än 2,2ghz. Men ändå värderad till 11900:-

 

Det kanske är lite som inom bilindustrin; man får inte så mycket betalt för all extrautrustning trots att det kostade multum vid köpet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är lite som inom bilindustrin; man får inte så mycket betalt för all extrautrustning trots att det kostade multum vid köpet. ;)

 

precis. Därför jag väljer beg. Ska det vara nytt så blir

det direkt när nästa släpps. Hoppas på quad så det blir skillnad på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara nytt så blir det direkt när nästa släpps.

 

Ja det är det allra bästa när det gäller Mac. Bland de övriga PC-tillverkarna är ju konkurrensen högre och då byts ju hårdvaran oftare, men så är det ju inte med Apples datorer. Sedan så är väl egentligen inte skillnaden enorm mellan "gamla" och "uppdaterade" Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det allra bästa när det gäller Mac. Bland de övriga PC-tillverkarna är ju konkurrensen högre och då byts ju hårdvaran oftare, men så är det ju inte med Apples datorer. Sedan så är väl egentligen inte skillnaden enorm mellan "gamla" och "uppdaterade" Macar.

Fast köper jag en beg dualcore på 2.5ghz med 15" och bästa grafikkortet nu för 13000:- så köper jag antagligen bara den nya som kommer om det är med quadcore. För ram, ghz och grafiken kommer knappast väga upp tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...