Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Psystar får smisk i domstolen


Simme

Rekommendera Poster

Tråkigt.. Apple förlorar ju inget på det. Dom säljer ju operativsystem för varje psystar. Och alla vi som verkligen vill ha mac köper en mac och inte en psystar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt.. Apple förlorar ju inget på det. Dom säljer ju operativsystem för varje psystar. Och alla vi som verkligen vill ha mac köper en mac och inte en psystar.

Vet inte om jag tror att Apple inte förlorar på det, men jag gissar att även om de inte tappar pengar på just Psystar så måste de stoppa dem för att markera att "så får man inte göra" innan alla börjar sälja Hackintosh-burkar, för då kommer Apple tappa MYCKET pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle skaffa en som arbetshäst ändå? ;) Har en polare som byggt sig sin egen dator som funkar perfekt med OSX och det är ett monster för mer än halva priset mot Mac Pro. Och helt ärligt, så länge det är en burk så skiter jag rätt hårt i om det är ett äpple på eller ej. Skulle ändå gömma undan burken.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle skaffa en som arbetshäst ändå? ;) Har en polare som byggt sig sin egen dator som funkar perfekt med OSX och det är ett monster för mer än halva priset mot Mac Pro. Och helt ärligt, så länge det är en burk så skiter jag rätt hårt i om det är ett äpple på eller ej. Skulle ändå gömma undan burken.

Du menar antagligen att kompisens hemmabygge kostar mindre än hälften av en likvärdig Mac pro?

Skulle vara intressant att ta del av exakt specifikation då jag skulle bli väldigt förvånad om kompisen inte har tagit många genvägar för att få ner priset, exempelvis slöare minnen, ingen firewire, sämre grafikkort, och antagligen även en betydligt sämre CPU.

 

Apple köper ju dessutom delar i en sådan kvantitet att det torde vara synnerligen svårt för en privatperson att få till samma låga priser.

 

Det tekniska kan bli en djungel för många och svårt att hålla reda på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt.. Apple förlorar ju inget på det. Dom säljer ju operativsystem för varje psystar. Och alla vi som verkligen vill ha mac köper en mac och inte en psystar.

Jo för Apple är ett h/w-ftg inte ett s/w-ftg. Det är därför OS X är så mkt billigare än windows. Om Apple skulle se affär i enbart att sälja s/w kan vi nog räkna med att s/w skulle få bära sin egen kostnad, dvs mkt mkt dyrare s/w.

Så Psystar ställer i långa loppet till det för alla oss som gillar Apples s/w.

 

De ställer oxå till det för de som själva i icke kommersiell verksamhet vill mecka med Apples s/w i egensammansatt h/w.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt.. Apple förlorar ju inget på det. Dom säljer ju operativsystem för varje psystar.

Jo, Apple tjänar betydligt mer pengar på hårdvaran än på mjukvaran.

Apple höll på att under när de tillät klontillverkning i mitten på 1990-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för Apple är ett h/w-ftg inte ett s/w-ftg. Det är därför OS X är så mkt billigare än windows. Om Apple skulle se affär i enbart att sälja s/w kan vi nog räkna med att s/w skulle få bära sin egen kostnad, dvs mkt mkt dyrare s/w.

Så Psystar ställer i långa loppet till det för alla oss som gillar Apples s/w.

 

De ställer oxå till det för de som själva i icke kommersiell verksamhet vill mecka med Apples s/w i egensammansatt h/w.

 

Det där blir ju en konstig summering... om Apple bara skulle göra OS så måste de ju i så fall tillverka ett OS som fungerar på allt från Sony Vaio till Clas Olsson vilket innebär mycket mera arbete. Apple har ju valt bort detta för att slippa problem. Dessutom tror inte jag att hårdvaran subventionerar mjukvaran. Det innebär företagsmässigt att en avdelning urholkar en annan. Knappast... Jag tror att Win är dyr för att ägarna vill tjäna pengar. Är Bill Gates rik...? Är MS rikt...? Hur kan det komma sig.....................? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Apple tjänar betydligt mer pengar på hårdvaran än på mjukvaran.

Apple höll på att under när de tillät klontillverkning i mitten på 1990-talet.

 

Det handlade om mer än klontillverkning... man försökte driva Apple som ett tvättmaskinsföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...