Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak


rickard423

Rekommendera Poster

Hej, Vilket program är bäst att använda när jag ska jailbreka min ipod touch 3rd generation 32gb. vill inte använda blackra1n, för vill inte starta den i datorn hela tiden så undra ifall det finns någon annan lösning?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Vilket program är bäst att använda när jag ska jailbreka min ipod touch 3rd generation 32gb. vill inte använda blackra1n, för vill inte starta den i datorn hela tiden så undra ifall det finns någon annan lösning? :)

 

Hej Rickard.

 

Tyvärr har det inte släppts något jailbreak som gör att man kan ha kvar jailbreaken efter omstart. Så kallad tethered jailbreak. Så du får helt enkelt undvika att stänga av iPoden eller strunta i jailbreak?

 

Detta gäller enbart för tredje generationens iPod Touch, inte för de andra tidigare versionerna.

 

Mvh gEEEk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag kanske har missuppfattat det hela. Jag har en iPhone och då fungerar det finfint att starta om, och då antog jag att det var samma för iPod Touch, men det verkar inte vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger stämmer bra för nästan alla iPod Touch men inte för tredje generationen.

 

Så nästan helt rätt :)

 

/ Johan

Får väll vänta tills ett kommer förhoppningsvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har blackrain på 3gen och det stör inte mig att man måste koppla in den i datorn varje gång man ska starta den dels för att jag aldrig stänger av den sen att jag har dator bredvid mig nästan hela tiden! Har varit nån gång när nått har program har krashat och man varit på skolan det har varit lite jobbit att vänta tills man kommer hem innan den startar men det är inte ofta det händer. Jag tycker du ska köra på blackrain ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, så DET är tethererd jailbreak. Har alltid undrat. Själv har jag en iPT 1G som jag aldrig har stängt av medvetet. Nu vet jag inte hur illa detta är, dvs. om man måste göra en restore ifall iPoden stängs av (Av t.ex. batteribrist) men det hade jag nog kunnat leva med. I övrgit var blackra1n det smidigaste jag varit med om i jailbreakväg (Har hållit på med det sedan releasen av iPT 1G), bara in och ut, tog mindre än 5 min och man slapp nog återställa också har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...