Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Galleri


Liiisa

Rekommendera Poster

Hej!

 

Letar efter ett bra och lätthanterligt galleri att lägga på min hemsida. Har sedan flera år använt Gallery, men vill av lite olika anledningar inte fortsätta med det.

 

Det jag söker efter är något som är någorlunda lätt att installera och smidigt att lägga upp bilder, gärna enligt samma princip som Gallery. Dock skulle jag gärna se bildvisningen på annat sätt, föredragsvis genom separat fönster där man kan bläddra till nästa bild!

 

Någon som har något bra tips till mig som inte är överdrivet programmeringskunnig? :rolleyes:

 

/Lisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla jalbum.net

Massor av mallar och du kan enkel infoga det på egen sida

kan ha länkar på "din" jalbumsida som ger dig en bra inlänk för t ex Googles, men det är frivillig

Bra och enkelt program att skapa och ladda upp album från

Programmet kan även användas för enklare bildredigering om man inte gör det med andra program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Har man möjligheten att ändra utseendet på Jalbum så pass att det helt och hållet "smälter in" på sidan? Har bara använt det lite i andra sammanhang, men då var det vissa mallar man kunde välja på och jag fick det inte riktigt att ta samma utseende som resten av den aktuella sidan.

 

Men jag kan ha missat nåt också... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ha det exakt lika får du nog bygga en egen mall

men du kan ändra CSS på de färdiga mallarna så att det smälter in vad gäller storlek, färg, typsnitt etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...