Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Entourage tvärdör


Olli Ojonen

Rekommendera Poster

E-pst programmet är Entourage, den tvärdör när jag försöker radera post (från papperskorgen) äldre än ett år (Older).

 

Hur kan jag ha fått tillbaka så gammal post, brukar radera papperskorgen ca en ggn per månad (detta har aldrig hänt förut).

All annan post går att radera. För att få igång Entourage igen fordras omstart.

Har dessutom kört applejack i både auto och AUTO, men det hjälper inte. Hittar inte plist-filen för Entourage heller.

 

Är kass på terminalen men finns det något kommando man kan radera e-post med. Eller måste jag leva med att den gamla e-posten ligger kvar i papperskorgen?

 

 

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med att radera en mindre portion gamla mail, åtgången ( en eller flera trasiga filer kan förekomma.)

Testat med att hålla ner alt när du startat Entourage.

Du kanske behöver skapa en ny identitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att radera en och en men det funkar inte. Ska prova med alt knappen. Tack för tipset, återkommer senare.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapade en ny databas. Lyckades radera alla utom en, då frös Entourage igen, fick starta om, vågar inte radera en gång till. Får leva med denna gamla e-posten ett tag till. Tack för hjälpen Matrix.

 

Fattar fortfarande inte hur jag kunde få tillbaka 2 år gammal e-post, skumt :stjarnsmall:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Nu har det hänt ytterligare saker i Entourge. Inkommande e-post hamnar i en mapp som jag skapat som heter Viktigt. Hur kan inkommande e-post hamna där istället för i Inkorgen?

2) Kan inte köra DiskWarrior 4,1, spottar ut skivan. 4,2 funkar däremot. Kör operativsystem Leopard.

3) Kan inte köra systemdisken "Leopard", spottar ut skivan.

4) Reparerat behörigheter 4 ggr. Samma fel varje gång.

 

post-18112-1258402581.png

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på dina behörigheter.

 

Det beror på att tidigare så lagrades kodsignaturen i codeResources filen - om du kontrollerar inehållet i t.ex en bundle.

Nu har man flyttat den till _CodeSignature mappen och ersatt filen, codeResources med ett alias som pekar på den äkta filen, codeResources i mappen _CodeSignature.

Annars hade inte kodsignaturen fungerat i tidigare ver. av OS X 10.5 och eftersom filen ersatts med ett alias så får vi ett l istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om med alt och stoppa in din systemdisk med Leopard, efter det att din hårddisksymbol kommit upp. Bootar inte din systemdisk nu eller spottas ut så är det förmodligen något fel på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått ordning på Entourage.

 

Tydligen är det fel på både Leopard-skivan och Diskwarrior 4.1 skivan, för ingen laddades ner på skrivbordet. Så det blir till att köpa Snow Leopard och hoppas slippa alla problem det skrivits om. Har laddat upp alla uppdateringar till SL, så jag hoppas på det bästa.

Tack ännu en gång Matrix.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...