Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook ägare

yocke

Vilken Macbook äger ni?  

90 members have voted

1. 1. Macbook Pro ägare

• Macbook 13"
      20
    • Macbook Pro 13"
      34
    • Macbook Pro 15"
      27
    • Macbook Pro 17"
      4
    • Macbook Air
      1
    • Inget ovan
      0
    • Äger ingen Macbook
      4

Recommended Posts

Hej, Yocke heter jag, ny här och som alla andra står inför det stora valet,, har tänk att lämna Windows kompaniet och bege mig in i något nytt..

I regel har jag egentligen beslutat mig, vissa frågor finns, men läser man igenom inte bara i detta forum, så tror ändå att de är bara jag som kan svara på mitt slutliga beslut...

Men tänkte istället för att fråga, varför inte bara se vad alla Macbook ägare har!!

Som sagt ny i MAC världen, så har jag glömt någon typ i pollen får ni be om ursäkt...

Som sagt finns mycket att lära tror jag,, :utskallning:

Edit: ^_^

Hej och välkommen till forumet och till Mac-världen, du kommer inte att ångra dig :)

Jag blev först lite orolig över att du kanske tänkte välja modell beroende på vad folk i forumet har men sen läste jag igenom texten ordentligt igen :borstatanderna:

Hursomhelst, du kommer inte att ångra dig :)

Macbook Pro 2.4 tidig 2008 med glossy skärm.

Helnöjd med datorn, den känns fortfarande som ny i prestandan efter snart 1½ år. En känsla jag aldrig har upplevt tidigare.

marcushedenstrom
Som sagt ny i MAC världen, så har jag glömt någon typ i pollen får ni be om ursäkt...

Tänk på att MAC inte är samma sak som Mac.

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Access_Control

http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh

"Vilken Mac äger?" betyder ju snarare "Vilken Mac är bäst?" än vilken Mac man faktiskt har i sin ägo...

Äh, alla dom där burkarna är stora som as och knappt släpbara. Tills dess att Apple släpper en vettig ersättare till min PB 12" så är det den som äger allt! ;)

Håller med om att 12" är väligt läcker liten skapelse. Hade gärna sett att Apple släppte en MBP unibody av den modellen. Naturligtvis med FW och expresscard/34 så att datorn är värd namnet pro.

Jo, formatet är faktiskt en anledning att jag fortfarande håller fast vid den. Bara det att man överväger att köa ett nytt batteri till den (för det är inte vad det har varit) säger en hel del. Vem sa att Mac var dyrt? Inte per drifttimme i alla fall :D

Äh, alla dom där burkarna är stora som as och knappt släpbara. Tills dess att Apple släpper en vettig ersättare till min PB 12" så är det den som äger allt! ;)

Din "supersmidiga" powerbook är faktiskt lite tyngre och betydligt tjockare, skillnaderna i bredd och djup är dessutom inte större än 5 cm i bredd och knappt en cm i djup.. låter inte så jäkla mkt smidigare tycker jag.. ;)

Mått och vikt PB 12"

Höjd:

3, 0 cm

Bredd:

27, 7 cm

Djup:

21, 9 cm

Vikt:

2, 1 kg med batteri och optisk enhet1

Din "supersmidiga" powerbook är faktiskt lite tyngre och betydligt tjockare, skillnaderna i bredd och djup är dessutom inte större än 5 cm i bredd och knappt en cm i djup.. låter inte så jäkla mkt smidigare tycker jag.. ;)

Jo vikten skulle jag vilja ha ner, men det hade ju Apple fixat när de släppte en ny motsvarighet. Tjockleken spelar inte så stor roll, men visst skulle det vara skönare att ha en tunnare. Även detta fixar ju Apple med en tolvtumsunibody (eller 11", ännu tjusigare). Men jag vidhåller MacBook framstår som ett monster i jämförelse, dessa fem centimeter gillar jag verkligen inte. Men jag skulle säkert vänja mig om jag köpte en MacBook 13". Men varför skulle jag? Allt funkar ju :D

Jo vikten skulle jag vilja ha ner, men det hade ju Apple fixat när de släppte en ny motsvarighet. Tjockleken spelar inte så stor roll, men visst skulle det vara skönare att ha en tunnare. Även detta fixar ju Apple med en tolvtumsunibody (eller 11", ännu tjusigare). Men jag vidhåller MacBook framstår som ett monster i jämförelse, dessa fem centimeter gillar jag verkligen inte. Men jag skulle säkert vänja mig om jag köpte en MacBook 13". Men varför skulle jag? Allt funkar ju :D

Kanske låter som ett monster med en 5 cm bredare dator men snackar vi till helheten så är faktiskt 12" Powerbook klumpigare (1819,89 jämfört med 1777,98 cm3) och tyngre dator.. så helt ärligt.. det är din gamla powerbook som är ett klumpigt, knappt släpbart monster *ler* Att Apple sedan säkert skulle kunna göra en 12" unibody som är mindre är ju självklart.. men å andra sidan finns ju MBA om man nu prompt måste ha en smidigare dator.. Själv skulle jag däremot ogärna ta bort mer skärm än så här..

Det är intressant det här...

13" och 15" är de som verkar passa allas smak..

För dig som funderar,,

Funderat på att köpa? så kan jag ju inte rekommendera att ni går efter dessa siffror.. Men dessa siffror är hur folk i detta forum valt...

Utan gå efter det som passar er själva... Låt behovet avgöra!!

Vet, satt själv i den sitsen 13" eller 15",,,, Samma innehåll, samma grej, men 2 tum mer!!

För mig var det lättare,,

Då jag jobbar med IT, både design, utveckling samt programering, och fram tills nu haft en 15.1" Laptop så vart valet sälvklart då jag kände att jag behövde ytan,,,

Så min 15" vart mitt val..

Men detta är mitt val, anpassat för min situation...

Rösta vidare,,,

- MvH Yocke

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...