Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur fixar jag märkning av program som jag vill hitta?

bagsnatcher

Recommended Posts

Hej

Har haft ett problem som gjort att jag behövde hitta skivverktyg lite snabbt (hehe)

På min mini (10.5.8) har jag märkt programmet med en röd färg så jag snabbt ser

det. Ville göra samma på min Air (Snowleopard) men det funkar inte. Är detta en

bugg med SL eller har jag kommit åt någon inställning? I så fall hur ändrar jag den?

Så här ser det ut (det funkar på "mappar" men inte på program??) Den undre bilden

är för referens bara...

post-48644-1258189707_thumb.png

post-48644-1258189716_thumb.png

Lägg Skivverktyg i Dockan om du snabbt vill komma åt verktyget.

Använd Spotlight för att snabbt hitta och starta program. Så länge du vet vad programmet heter så går det mycket snabbare än att rota i mappar och dubbelklicka.

För att starta skivverktyg:

1. cmd + mellanslag öppnar spotlight

2. Skriv sk

3. Tryck enter

Lägg Skivverktyg i Dockan om du snabbt vill komma åt verktyget.

Bra idé. Skall jag göra absolut. :) Men (det finns alltid ett med LOL) det skall gå att märka. Det vet jag

för jag märker lite av varje. Undrar vad som kan va fel?

B

Bra idé. Skall jag göra absolut. :) Men (det finns alltid ett med LOL) det skall gå att märka. Det vet jag

för jag märker lite av varje. Undrar vad som kan va fel?

B

Slut på toner? :fundersam:

:hihihi:

Slut på toner? :fundersam:

:hihihi:

hahaha.... eller så har någon målat tippex över "märkningsfärgerna" :) Nåt skumt ere

hahaha.... eller så har någon målat tippex över "märkningsfärgerna" :) Nåt skumt ere

Funkar alldeles utmärkt för mig att märka program. Så det är ingen funktion som försvunnit i och med SL.

Funkar alldeles utmärkt för mig att märka program. Så det är ingen funktion som försvunnit i och med SL.

Nepp.. ok tack. trodde jag inte heller. :propellerbaver: Då är det nåt jag ställt in. Kan det vara att jag (någon) har klickat

för "Göm tillägg"? Hur får jag bort det? Det är också utgråat....

post-48644-1258191090.png

Hej

Har haft ett problem som gjort att jag behövde hitta skivverktyg lite snabbt (hehe)

På min mini (10.5.8) har jag märkt programmet med en röd färg så jag snabbt ser

det. Ville göra samma på min Air (Snowleopard) men det funkar inte. Är detta en

bugg med SL eller har jag kommit åt någon inställning? I så fall hur ändrar jag den?

Så här ser det ut (det funkar på "mappar" men inte på program??) Den undre bilden

är för referens bara...

Beror på att du inte har behörighet att göra det, kolla info och delning och behörigheter. Du kan ändra så att du får skrivrättigheter och ändra märkningen. Ändra sedan tillbaka behörigheten som den var.

Varför det är på detta sätt vet jag inte men du kan lösa ditt problem med hjälp av min lösning.

Beror på att du inte har behörighet att göra det, kolla info och delning och behörigheter. Du kan ändra så att du får skrivrättigheter och ändra märkningen. Ändra sedan tillbaka behörigheten som den var.

Varför det är på detta sätt vet jag inte men du kan lösa ditt problem med hjälp av min lösning.

ok hummel, jag tror dig.

Edit: fixade det... hehe "Jag är et geni" (typ)

Thanks - satte "gör "mig" till ägare på programmet. Det hjälpte

ok hummel, jag tror dig.

Edit: fixade det... hehe "Jag är et geni" (typ)

Thanks - satte "gör "mig" till ägare på programmet. Det hjälpte

Kanske inte den bästa ändringen du gjort. Gör din ändring och byt sedan tillbaka till rätt ägare, det kan bli strul annars.

Kanske inte den bästa ändringen du gjort. Gör din ändring och byt sedan tillbaka till rätt ägare, det kan bli strul annars.

:) ok... då gör jag det :propellerbaver:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...