Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Paint på mac?


MartinDan

Rekommendera Poster

Nåväl. Ni känner nog alla till det, Windows programmet Paint som man tror man aldrig ska använda men i slutändan gör det. Om det är något jag saknar i min mac är det Paint. Kan man fixa detta lätta enkla program till mac? Hur? :) Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den paint version som finns till mac "paintbrsu" heter den typ, är inte på långavägar lika smidig som vanliga aint. men de får väll duga tills jag har köpt en ny PC,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den paint version som finns till mac "paintbrsu" heter den typ, är inte på långavägar lika smidig som vanliga aint. men de får väll duga tills jag har köpt en ny PC,

 

Jag använder också den. Jag tycker den funkar utmärkt istället för paint. Paintbrush är som sagt inte det bästa men det är inte heller ms paint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder också den. Jag tycker den funkar utmärkt istället för paint. Paintbrush är som sagt inte det bästa men det är inte heller ms paint.

 

menar du att vanliga paint inte heller e det bästa? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den paint version som finns till mac "paintbrsu" heter den typ, är inte på långavägar lika smidig som vanliga aint. men de får väll duga tills jag har köpt en ny PC,

 

Haha, du är för jäkla lustig alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du att vanliga paint inte heller e det bästa? :fundersam:

 

Ja, det menar jag. Av alla ritprogram som finns på marknaden ligger nog inte det du kallar "vanliga paint" bland de främsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paintbrush heter som sagt programmet du är ute efter! :) Det är snäppet bättre, snyggare och smidigare än MS Paint. Så är det MS Paint du saknar kommer du att bli mer än nöjd med Paintbrush! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det menar jag. Av alla ritprogram som finns på marknaden ligger nog inte det du kallar "vanliga paint" bland de främsta.

 

 

Ja men, dukan ju inte jämföra paint med "ritprogram" paint är ju något man i första hand leker med, det är ju inte något man använder i ett seriöst syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paintbrush heter som sagt programmet du är ute efter! :) Det är snäppet bättre, snyggare och smidigare än MS Paint. Så är det MS Paint du saknar kommer du att bli mer än nöjd med Paintbrush! :D

 

Men hur kan du stå för det där uttalandet?

Paintbruch är rörigt, man vet inte riktigt vad som kommer hända, menyerna är ologiskt utformade, det ser lite konstigt och "slaffsigt" ut.

 

Vanliga paint är enkelt och smidigt, inte avancerat och svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl. Ni känner nog alla till det, Windows programmet Paint som man tror man aldrig ska använda men i slutändan gör det. Om det är något jag saknar i min mac är det Paint. Kan man fixa detta lätta enkla program till mac? Hur? :) Tacksam för svar.

 

HUR i heeeeelvete kan du vilja använda den skiten? Jag är så glad att jag slipper det :-p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste nog medge att jag saknar Paint en aning, paintbrush till mac va inte riktigt lika bra när det gäller att klippa ihop t ex 2 bilder.

Det brukade bara att vara å markera en bild och dra ner den i hörnen om den var för stor, men detta går inte i paintbrush :/ och när jag förminskade bilden efter att ha importerat den i paint blev den halv! lyckades inte så bra med andra ord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Pixen är ett bra bitmapkladdprogram med en meny för vänster musknapp och en för höger. Väldigt effektivt om man är pixelartist.

 

http://opensword.org/pixen/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paint, varför?

 

Enda vettiga funktionen jag hittat för MS Paint är när man skall göra en printscreen - den hanteringen suger på Windows i och med att den bara lägger en bild i urklipp. På Macen har jag inte hittat något som ett sådant trist program behövs till, men to each his own. TS behövde MS Paint, och då kan Paintbrush vara en värdig ersättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

Alltså, för att ändra storleken på en bild eller beskära den så duger ju förhandsvisningen alldeles utmärkt. Nu använder jag ju pixelmator till det mesta som är unset mer avancerat än att beskära bilder, men jag kan i mitt liv inte förstå paint.. Det är ju inte nog enkelt för att vara "enkelt", och inte nog avancerat för att vara bra. Men men, man är ju van olika saker antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Paintbrush är smidigt till saker som att rita in en pil eller markering i ett fotografi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...