Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta kom-ihåg-lappar m.m. t Snöleopard?


Datorkanin

Rekommendera Poster

Skaffade äntligen en liten snöleopard häromdagen. I min gamla trotjänare, en powerbook G4 från PPC-tiden, finns framför allt kom-ihåg-lappar som jag vill föra över. Hur gör jag det, tro? Eller går det alls? Det var 4 år sedan jag flyttde saker från en dator till en annan, så jag minns liksom inget alls.

 

Undrar också om det finns ngn poäng med att försöka föra över regler från Mail på min PPC, eller o jag ska andas djupt och bara installera det nya Mail från scratch? Övriga tips i den frågan mottages också tacksamt.

 

I övrigt är jag förundrad över att det går att köra Office 2004 och t.ex. gamla FileMaker 5.5 genom Rosetta! Hur bra som helst. (Jodå, jag har en order på Bento liggande, men den har inte levererats.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Flyttassistenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Verktygsmappen så ligger ett program kallat för Flyttassistenten.

Flyttassistenten används för att föra över information från en gammal dator till en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels funkar inte FLyttassistenten särskilt bra mellan PPC och Snöleopard, dels handlar det om EN fil i ETT program. Jag har kört igång Mail nu utan att bry mig om mina gamla mail, jag ska ändå ha kvar förra datorn för att se på film.

Det måste väl finnas ett smidigare sätt? Kan man ens välja att bara flytta ett program i FLyttassistenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...