Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Känns som om jag kommer att få stryk när jag ställer denna fråga men..


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Min fråga är kanske inte helt enkel och jag förstår om ni inte orkar eller förstår om ni slussar mig vidare till "tidigare" trådar. Jag har helt missat övergången och således alla problem ni har rapporterat om hur vida man skall gå till väga när man går från Leopard till Snowleopard. Jobb heter det tydligen... och jag har varit helt insyltad till topp och har inte haft varken tid eller ork att ta tag i det hela.

 

M E N

 

Nu tänkte jag alltså köra en install...

 

Som jag förstår är det en "clean install" som gäller för att få bäst prestanda. Vad e det då jag skall tänka på??? Hela datorn är nerlusad med mindre program som jag gärna vill behålla samt internet bank koder och liknande. Räcker det med att jag har tagit omfattande time machine säkerhetsuppdateringar och kan "köra" ifrån den när jag kopplar min externa HD till min MacBook efter en "clean install" eller....whaaad? Kommer mina mappar vara kvar samt... bokmärken etc etc... Första gången jag överhuvudtaget kör en om installation av ett operativsystem för Mac så... jag e väl lite vilsen men litar på vad skärmen dikterar vad jag skall göra.

 

Skulle bli oerhört tacksam för svar, tips vägledning...om...ni... nu orkar vill säga!?

 

MVH

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kolla om dina program kommer fungera här, det andra får någon annan svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör programmet SnowChecker. Det kommer att tala om för dig vilka av dina program som inte kommer att fungera, och vilken version du bör uppdatera till.

 

Programmet bygger på rapporter från användare (typ wiki) så den berättar ingen absolut sanning, men kan ge värdefull information.

 

Förutom att vissa program inte fungerar, så har jag haft problem med att koppla upp till vissa Citrix terminalservrar. BankID var problem i början, du måste uppdatera Personal till senaste versionen så går det bra i varje fall med Firefox.

 

Annars har jag inte upplevt några problem, bara små förbättringar överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad bonk du ska ha för att du inte kollar i tidigare trådar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar vad bonk du ska ha för att du inte kollar i tidigare trådar ;)

 

 

Bonk ??! haha. det uttrycket har jag inte hört sen jag lämnade Götet i slutet av 80 talet

 

UNDERBART !! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det med att jag har tagit omfattande time machine säkerhetsuppdateringar och kan "köra" ifrån den när jag kopplar min externa HD till min MacBook efter en "clean install"

 

som svar på detta kan jag säga: JA

 

det gjorde jag. Av dom program som jag trodde jag ville ha finns säkert bara 30% med efter omistallation

se till att ha alla Reg keys och passwords till köpta program redo bara (gör en txt fil) det är det enda tips

jag vill förmedla. Blås sedan sk*ten ur din dator och installera Snow från scratch (hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...