Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPod som arvegods och gamla spellistor

pierrer

Recommended Posts

Säkert en fråga som har ställts förr men jag får det inte att funka.

Min dotter har fått min iPod och har lagt in egen musik från ett eget iTuneskonto samtidigt som hon har kvar mycket av min musik som hon vill behålla. Jag har en iPhone som jag sköter via mitt bibliotek. Problemet är att "iPoden är synkroniserad med ett annat bibliotek" (mitt). Kan hon på ngt sätt synkronisera med sitt eget utan att allt som ligger i iPoden raderas. Jag har försökt att dela ut mitt bibliotek och vice versa men det lyckas inte.

* Måste hon t ex ha ett eget konto i iTunes? Hon kommer (ska) inte göra några köp.

* Kan vi dela så att vi kommer åt varandras konton så att hon kan komma åt material från mitt bibliotek utan att mitt eget bibliotek påverkas?

Tackar på förhand.

Nej. Finns inte låtarna i biblioteket så kommer de att försvinna vid synkning.

Lättaste är att ni har 2 bibliotek och skapar 2 konton på itunes. Ett var.

Ja, det var det jag anade och jag har nu synkroniserat med hennes konto och raderat iPoden. Finns det nu något sätt att ifrån hennes bibliotek få in musik som ligger i mitt dito? Jag tycker att jag har aktiverat delning enligt konstens regler men det dyker inte upp någon delad mapp. Går inte detta mellan olika konton på samma dator???

Apropå ett eget konto: Är det för att kunna göra inköp på iTunes och app store som man behöver det? Eftersom det är mitt kreditkort som läggs i pant så är det bra att veta om man behöver ett konto av andra skäl.

Finns det nu något sätt att ifrån hennes bibliotek få in musik som ligger i mitt dito?

Aktivera "Delning" under systeminställningar på bägge datorerna. Sen är det bara för henne att

"Drag and droppa" dom låtar hon cill ha från ditt bibliotek (och vice versa)

Aktivera "Delning" under systeminställningar på bägge datorerna. Sen är det bara för henne att

"Drag and droppa" dom låtar hon cill ha från ditt bibliotek (och vice versa)

Ok. Vi sitter ju vid samma dator men på olika konton. Har det ngn betydelse?

Kom en bit på vägen i a f. Genom att aktivera snabbinloggning/växla användare får jag upp andra bibliotek och kan lyssna på dem. Loggar man ut kommer man inte åt dem verkar det som.

Det ser ut som att man inte kan föra över detta material till iPoden dock.

Kan det stämma måntro??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...