Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förtydligande om nya imac 27"


danielk

Rekommendera Poster

Jag ber om ursäkt i förväg in case of dp!

 

1. Man ska kunna använda 27" som enbart skärm, kan man koppla in allt som har mdp då? Jag tänker mig PS3 med följande koppling hdmi -> dvi -> mdp.

 

2. Har läst på olika forum att man inte kan byta ram-minnet i nya imac:en stämmer detta?

 

3. Vilken typ av ram används i nya imacen? DDR3 SO-DIMM PC3-****?

 

4. Efter att ha använt ssd, i min senaste dator vill jag inte gå tillbaka till en disk med rörliga delar, kan man byta ut disken i efterhand utan att garantin bryts?

 

De var nog de för denna gång.

 

Danke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

juste, en sak till..

 

5. Väljer man i7an sitter den juh på en Socket 1156, samma som i5an, varför valde de inte de snabbare processorna..

 

6. Kan man om några år sätta dit en annan snabbare processor utan att ta isär hela datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt i förväg in case of dp!

 

1. Man ska kunna använda 27" som enbart skärm, kan man koppla in allt som har mdp då? Jag tänker mig PS3 med följande koppling hdmi -> dvi -> mdp.

 

2. Har läst på olika forum att man inte kan byta ram-minnet i nya imac:en stämmer detta?

 

3. Vilken typ av ram används i nya imacen? DDR3 SO-DIMM PC3-****?

 

4. Efter att ha använt ssd, i min senaste dator vill jag inte gå tillbaka till en disk med rörliga delar, kan man byta ut disken i efterhand utan att garantin bryts?

 

De var nog de för denna gång.

 

Danke!

2: jovisst kan du byta minnet, och du när det gäller minnesmoduler så bryter du ingen garanti. det står tydligt beskrivet i manualen som följer med hur du gör detta (en lucka under datorn man öppnar och sedan är det två lediga platser från scratch).

3: typ sådana här: http://www.dustinhome.se/pd_5010212366.aspx

4: garantin, med all sannolikhet, bryts om du sätter in en SSD-disk i datorn, och sedan tror jag inte det är möjligt med logikkortet och placeringarna osv.

5: värmeutveckling?

6: nix, det kommer inte gå. det är samma sak där som typ med hårddisken att modekortet är specialutvecklat och jag tror garanti försvinner på en gång om man försöker sig med något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Nej du kan inte använda adapters, endast Apples datorer med MDP fungerar i dagsläget.

 

4: Du kan byta till annan disk även SSD, vad som händer med garantin vet jag icke.

 

Övriga frågor har du fått svar på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. ... Jag tänker mig PS3 med följande koppling hdmi -> dvi -> mdp.

Det finns idag ingen dvi -> mdp på marknaden, för det kräver en signalkonvertering. En sådan skulle nog kosta mellan 1000 och 2000 kronor när/om den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle någon av dessa kablarna göra det möjligt att spela xbox360 på den nya 27" iMacen?

http://www.monoprice.com/products/product....=1&format=2

eller

http://www.monoprice.com/products/product....at=1#largeimage

 

Nej, dessa fungerar endast som ut enhet. Tex ut från MacBook eller iMac till en skärm med HDMI ingång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns idag ingen dvi -> mdp på marknaden, för det kräver en signalkonvertering. En sådan skulle nog kosta mellan 1000 och 2000 kronor när/om den kommer.

 

Funkar inte kontakterna åt båda hållen?

mdp

 

Tack snälla för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Funkar inte kontakterna åt båda hållen?

Nej, likt de flesta andra datoranslutningar är de riktade åt ett håll.

 

Det finns inget enkelt och omedelbar lösning för att få in hdmi/dvi från PS3, xbox etc. in i de nya iMacarna utan de lösningar som kan tänkas fungera ligger i prisklasser en god bit över 1000-lappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...