Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dell gör Mac Mini-dödare


typewriter

Rekommendera Poster

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

De såg ju lite plastiga ut, men annars verkar det ju intressant! Konkurrens är alltid bra! Haha, en lustig sak när jag såg deras "Mini-dödare" var att jag tänkte: "man ska kanske ta och investera i en Mini". :P Dell's tanke var nog inte att de ska väcka köpbegär för en konkurrents produkt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell:

197x197x89 millimeter

Apple:

165x165x51

 

Apple leder på poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell vinner på grymt roligare hårdvara.

 

Skulle faktiskt kunna tänka mig en såndär med ubuntu eller fule os x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell vinner på grymt roligare hårdvara.

 

Skulle faktiskt kunna tänka mig en såndär med ubuntu eller fule os x.

 

Vaddå roligare? En färgad tejpbit...? :armskeptisk:

http://media.photobucket.com/image/mac%20m...-mini-skins.jpg

Här kan du köpa drösvis med skins till Minin som är MYCKET roligare!!

Eller här!

mac_mini_colors.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell vinner på grymt roligare hårdvara.

 

Skulle faktiskt kunna tänka mig en såndär med ubuntu eller fule os x.

 

 

Vaddå roligare? En färgad tejpbit...? :armskeptisk:

 

Den lime-gröna skulle jag faktiskt kunna tänka mig... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte jag skulle konfigurera en för att jämföra men den finns inte på Dells hemsida än. Den ska börja på 3,500:- med en enkel Athlon någonting propp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå roligare? En färgad tejpbit...? :armskeptisk:

http://media.photobucket.com/image/mac%20m...-mini-skins.jpg

Här kan du köpa drösvis med skins till Minin som är MYCKET roligare!!

Eller här!

mac_mini_colors.jpg

 

 

Hårdvara= Det som sitter innanför burken.

 

Nog för att den inte är lika vacker som en Mini, men jag skulle inte sitta och titta på den utan använt den tillsammans med en skärm, ett tangentbord och en mus.

 

Tavlor och annat som är en fröjd för ögat kan man väl köpa på typ IKEA och liknande.

 

:elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdvara= Det som sitter innanför burken.

 

Nog för att den inte är lika vacker som en Mini, men jag skulle inte sitta och titta på den utan använt den tillsammans med en skärm, ett tangentbord och en mus.

 

Tavlor och annat som är en fröjd för ögat kan man väl köpa på typ IKEA och liknande.

 

:elaktflin:

 

Jag driver med dig!! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag driver med dig!! :hihihi:

 

 

Och jag med dig, därav :elaktflin:

 

Finns väl fan inget vackert på IKEA :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte jag skulle konfigurera en för att jämföra men den finns inte på Dells hemsida än. Den ska börja på 3,500:- med en enkel Athlon någonting propp.

De har sparat in på RAM-typ, en äldre och slöare variant, och grafikkortet som är en integrerad budgetversion, och även en budgetprocessor med bara en kärna.

 

Även den billigaste Mac minin kör om den här slöproppen, lätt.

Estetiskt tycker jag inte att det är så mycket att klaga på, men prestandamässigt är Dells alternativ långt efter såvida man inte går upp i pris till den dyraste varianten som faktiskt kostar betydligt mer än Apples billigaste erbjudande.

 

Så en Apple Mac mini är inte helt överraskande fortfarande ett mycket bättre erbjudande. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har sparat in på RAM-typ, en äldre och slöare variant, och grafikkortet som är en integrerad budgetversion, och även en budgetprocessor med bara en kärna.

 

Även den billigaste Mac minin kör om den här slöproppen, lätt.

... prestandamässigt är Dells alternativ långt efter såvida man inte går upp i pris till den dyraste varianten som faktiskt kostar betydligt mer än Apples billigaste erbjudande.

 

Så en Apple Mac mini är inte helt överraskande fortfarande ett mycket bättre erbjudande. B)

Det här är allt jag har att säga om Dells design:

 

post-37841-1258147360.jpg

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så kan Dells inte (inte enkelt i alla fall) köra Mac OS X och därav blir det ingen dödare i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig en sådan som mediacenter. Mac Minin är alldeles för dyr för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir faktiskt lite sugen. Kör Windows 7 på min jobbdator och ser ett visst behov av att kunna köra Windows 7 i hemmet också. Min MacBook är något av det heligaste jag äger så den vill jag helst inte lusa ner med Windows. Dock ser ju denna lilla dator ut att kunna komma väl till pass. Ser ju dock lite plastig ut jämfört med Minin, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att den faktiskt ser något modernare ut.

 

Återstår att se vad det svenska priset blir på en maxad Zino HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Dell vet åtminstone vilka saker vi vill ha i en så liten dator (=mediedator)

Blu-Ray och HDMI-ut!

 

Om bara Apple hade varit tillräckligt smarta att fixa det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Dell vet åtminstone vilka saker vi vill ha i en så liten dator (=mediedator)

Blu-Ray och HDMI-ut!

 

Om bara Apple hade varit tillräckligt smarta att fixa det...

 

 

Japp, håller med.

 

Skiter i om det är en dell eller att den ser lite färgglad ut. Sådana saker går före ett äpple och snygg design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst på :S men nån som vet om dell mini klara 1.6? :wub: i så fall köper jag en gärna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De såg ju lite plastiga ut, men annars verkar det ju intressant! Konkurrens är alltid bra! Haha, en lustig sak när jag såg deras "Mini-dödare" var att jag tänkte: "man ska kanske ta och investera i en Mini". :P Dell's tanke var nog inte att de ska väcka köpbegär för en konkurrents produkt. :lol:

Precis min tanke också. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Dell vet åtminstone vilka saker vi vill ha i en så liten dator (=mediedator)

Blu-Ray och HDMI-ut!

 

Om bara Apple hade varit tillräckligt smarta att fixa det...

Kommer nästa gång. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...