Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone förväntas krossa Nintendo


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Vad Nintendo behöver göra är att släppa en DS med samma eller bättre prestanda än Iphone. Dagens DS är en bra bit efter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens DS har någonting som iPhone saknar: Fysiska knappar. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: För en del spel är det bättre med någon typ av tochscreen eller övriga innovativa kontroller. På denna punkt är iPhone svårslagen. Däremot så föredrar de flesta spelfantaster den gamla klassikern med fysiska knappar. Där har DS en fördel. Problemet är att Nintendo försöker efterlikna iPhone mer och mer, någonting som jag tror kan bli väldigt svårt. Gör istället nåt vettigt Nintendo: släpp fler spel som är bättre än de som finns till iPhone. Dessutom så tror jag att Nintendo skulle tjäna på att låta vem som helst utveckla spel. Det är ju så Apple når sina spelframgångar med iPhone. Apple utvecklar inga egna spel; dom låter sina användare utveckla dom.

 

För övrigt så anser jag att rubriken är (som det verkar vara på modet från macworld) vilseledande. Jag tror inte att Nintendo är i fara för att iPhone slår sig in på marknaden. Däremot är DS mer hotat, men jag tror inte att hela Nintendo blir "krossad" till följd av iPhones framgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får ont i fingrarna efter att spela för länge på iPhonen, vore nice med en docka som man kan ta fram när man spelar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju så få roliga spel till DS! Vill man ha Zombies så finns det bara en dåligt portad version utav första Resident Evil.

 

Jag har en DS, spelar nästan bara GTA och ett pusselspel! :)

Finns många fler Zombiespel till iPod/iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju så få roliga spel till DS! Vill man ha Zombies så finns det bara en dåligt portad version utav första Resident Evil.

 

Jag har en DS, spelar nästan bara GTA och ett pusselspel! :)

Finns många fler Zombiespel till iPod/iPhone.

 

 

Du måste skämta. Jag skulle kunna räkna upp minst 50 toppklassiga orginella spel till DS. Iphone är mest massa remakes av gamla spel för företagen vill mjölka lite mer pengar.

Utan knappar blir det dessutom väldigt svårt att styra på Iphone.

DS är fortfarande kung hos mig iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att kombinera liten och tunn apparat och fysiskt tangentbord och stor skärm.

Apples iPhone är tunn med stor skärm men var tvunget att offra tangentbordet för detta, som dock inte är något större problem för de flesta uppgifter utom spelandet som kan kräva snabba reflexer.

 

Säga vad man vill om iPhone, en fantastisk apparat men en universell sådan, dvs. den är inte en apparat skapad enbart för EN uppgift och borde därför ha problem med att konkurrera med DS på spelfronten, inte tvärsom.

 

Kanske förklaringen är just den att det faktiskt förhåller sig tvärsom, att konsumenter vill ha apparater som kan mer än en sak, som är mer universella? Exempelvis Amazons Kindl säljer ju inte heller så bra jämfört med dagens mediespelare, mobiler inklusive.

 

iPhone Threatens Amazon Kindle:

http://www.informationweek.com/news/hardwa...cleID=221400322

 

Troligt eftersom allt fler köper iPhones, och andra smartphones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...