Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse problem


Mew156

Rekommendera Poster

Sedan senaste uppdatering för SL så har högerklick på Mighty Mouse krånglat rejält.

 

Ibland vill den inte alls, men kommer oftast igång efter ett tag. Det är fruktansvärt irriterade.

 

Någon som upplevt samma problem eller är det större chans att musen börjar gå sönder och det bara är slump att det hände efter senaste uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kjellandersson

Använder du trådlös eller vanlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanlig med sladd.

Det som händer när jag högerklickar är då att det blir vänster istället. Alltså som om högerklick kopplas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyfter väl fingrarna? Man bör/skall inte ha ett finger på vardera sidan kulan i kontakt med musen utan lyfta det "som inte används" när man klickar, alt. bara använda ett finger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du plockat isär den för rengöring?

 

Efter första isärtagningen fungerar inte min heller att höger-klicka på.

Får snällt köra med gamla "ctrl-metoden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn som inte haft problem med den musen? ;) Sämsta köpet jag gjort ngnsin alla kategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn som inte haft problem med den musen? ;) .

 

Yes sir :nerd::whistling::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har grymma problem med min.

ibland när man ska vänster klicka blir det en höger klick. och då "hänger" den sig i höger klicks menyn.

så man lär klicka utav bara den för att få bort menyn. fruktansvärt irriterande!

så har det varigt sedan dag 1. och musen är ca 4 månader gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har grymma problem med min.

ibland när man ska vänster klicka blir det en höger klick. och då "hänger" den sig i höger klicks menyn.

så man lär klicka utav bara den för att få bort menyn. fruktansvärt irriterande!

så har det varigt sedan dag 1. och musen är ca 4 månader gammal.

 

Varför har du då inte reklamerat den? Det är inte normalt och inget man ska acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du då inte reklamerat den? Det är inte normalt och inget man ska acceptera.

 

dito :fundersam::laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat inställningarna för musen ?

( dom kan ha ändrats? )

 

Japp dom är som dom ska vara. har även testat att byta och sedan byta tillbaka igen men fungerar ej.

 

Du lyfter väl fingrarna? Man bör/skall inte ha ett finger på vardera sidan kulan i kontakt med musen utan lyfta det "som inte används" när man klickar, alt. bara använda ett finger...

 

Jag lyfter precis som man ska. det är oftasts ett avbrott på ca 3 minuter sen fungerar den igen.

 

Har du plockat isär den för rengöring?

 

Efter första isärtagningen fungerar inte min heller att höger-klicka på.

Får snällt köra med gamla "ctrl-metoden".

 

Nej jag gillar inte att gräva i mina prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Varför har du då inte reklamerat den? Det är inte normalt och inget man ska acceptera.

 

 

Haha ja det kan man fråga sig. Har inte tänkt på det ens. Sicken idiot man är. :blink:

Men det är kanske försent nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja det kan man fråga sig. Har inte tänkt på det ens. Sicken idiot man är. :blink:

Men det är kanske försent nu?

 

1 års garanti alternativt 3 om du har apple care

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lämnade in musen på office store i gävle. där kunde dom inte hitta något fel förutom smuts som gjorde att scrollen inte fungerade.

så nu får jag betala över 300kr för att hämta ut den för när dom gjorde ren den räknades det som service (dom ringde inte och fråga före). :chockadskeptisk:

en ny kostar ändå 500kr. och under tiden jag haft mighty mouse på lagning, har jag kört med min gamla logitech MX500. INTE ETT FEL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...