Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med Time machine och Airport Extreme


Valentino

Rekommendera Poster

Jag har sökt runt i forumet men inte hittat någon med samma fundering. Sätter mitt hopp till er nu. :)

 

Så här ligger det till, att jag har tidigare kört Time Machine mot en extern hårddisk till min MacBook med Snow Leopard. Allt har fungerat helt smärtfritt.

 

I dag gjorde jag slag i saken och köpte även en Airport Extreme, för att kunna utnyttja just backup över nätverket. Så långt inga problem, utan extremen hittar disken utan problem.

 

Det som däremot ställer till det är att TM vill göra en helt ny säkerhetskopiering av allt innehåll istället för att bara fortsätta på den tidigare kopian. Går jag in under Airportenheter och in på rätt partition på disken så ligger allt gammalt som det ska, så det är inte så att disken är rensad.

 

Hittar inte heller någon inställning där jag kan välja att bara fortsätta med tidigare säkerhetskopia. Någon som har en bra idé på hur vi kan lösa detta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det verkar tyvärr inte bättre. Jag tackar för snabbt svar, men lämnar frågan öppen ifall någon har någon smutt lösning på problemet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...