Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworld.se renderas fel ofta


lundare

Rekommendera Poster

Ville bara påpeka att Macworld.se renderas del ganska ofta. Hela sidan blir svart utan reklam och ingen text förutom nyhetsrubrikerna och Macworld-loggan och en HP-dator som enda bilder. Allt är centrerat.

 

Den verkar gå in på nån undersida till macworld med en massa nuffror efter ".se/". Men i historiken så står de ".se/splash" och inga siffror.

Det hjälper inte att hämta om sidan, utan måste skriva in adressen igen utan siffror. Vad beror det på?

 

Kör 10.6.1 med Safari 4.0.3.

 

post-13603-1257952591_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Töm cache eller radera kakor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Det är en annons. :)

 

Som sagt, klicka på "Till startsidan" så kommer du vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en annons. :)

 

Som sagt, klicka på "Till startsidan" så kommer du vidare.

 

Då var det en usel reklam. Själv tappade jag lusten att besöka MacWorld och tänkte att man får väl hålla sig därifrån ett par dagar till de fått ordning på skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det en usel reklam. Själv tappade jag lusten att besöka MacWorld och tänkte att man får väl hålla sig därifrån ett par dagar till de fått ordning på skiten.

 

Installera "Adblock Plus" så slipper du se dryga annonser som stör innehållet och slöar ner sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade det också som ett sajt-fel. Dvs det dålig reklam för både annonsören och MW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv missade jag annonsen. Trodde MacWorld fixat en ny startsida med tydligare rubriker och "pushning" av senaset nytt. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera "Adblock Plus" så slipper du se dryga annonser som stör innehållet och slöar ner sidan.

 

Ja, det är bra att sådana applikationer och plugins finns, men dem ska inte behövas! :)

Ska man ha reklam på en såda så får man sköta det snyggt och se till att inte användarna slutar besöka sidan. Det borde reklamtillverkarna också förstå! Reklam som är i vägen får en att undvika den, inte vilja köpa vara dem säljer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är bra att sådana applikationer och plugins finns, men dem ska inte behövas! :)

Ska man ha reklam på en såda så får man sköta det snyggt och se till att inte användarna slutar besöka sidan. Det borde reklamtillverkarna också förstå! Reklam som är i vägen får en att undvika den, inte vilja köpa vara dem säljer!

 

Agree!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska tråden stängas? Är det bara du som får uttrycka dig här, eller?

 

För att jag har fått svar på min fråga, men är det så att flera vill diskutera detta så är det ju inte nödvändigt att stänga tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag har fått svar på min fråga, men är det så att flera vill diskutera detta så är det ju inte nödvändigt att stänga tråden.

 

Trådar ska ju bara stängas om dem spårar ur eller bryter mot regler!

 

Nu har du ju startat någonting som kan blomstra till en fin debatt om reklam och dess inverkan på användaren! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...