Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tidsförskjutning i Leopard


JorLawa

Rekommendera Poster

Hej

 

Ska göra ett försök att förklara mitt problem.

 

I inställningar för tid ska man kunna göra automatisk uppdatering mot Apple server men den behåller inte inte inställningarna. Jag försöker ställa in på stockholms tid men när jag öppnar igen är det en timme bakåt trots att jag ställt n den manuellt innan. Den analoga och digitala kl i inställnings fönstret visar olika tid. Jag vet inte om mitt nästa problem har med detta att göra men om jag synkroniserar iphone och startar om den efter det så förskjuts det en timma även där. Fick tips av en kompis att ställa in automatisk uppdatering via nätverk i luren men jag har inte den möjligheten, vi växlade skärmdumpar för att bekräfta detta. Ett samtal med Tre igår visade sig bekräfta att jag inte har funktionen. Gjorde en återställning på luren och tog ner senaste uppdateringen till Leopard. Felet kvarstår. Ringer igen till Tre, pratar med en trist och ohjälpsam kille, och han har samma inställningar som jag har, på två olika iPhones. Ingen mer hjälp där.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hittade felet jag hittade denna tråd https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=90915 och gjorde som Matrix sa och slängde dilen localtime. Nu kan jag ha automatisk inställning, synka luren och med omstart och allt tiden är intakt.

 

En skum sak kvarstår dock. Jag har inte möjligheten att ställa in automatisk uppdatering via luren. Vissa lurar verkar ha funktionen och vissa inte.

 

Min skärm

post-19177-1258576796_thumb.jpg

 

Min kompis skärm

post-19177-1258576655_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...