Jump to content
Just nu i M3-nätverket

SMS/MMS problem

Lindrosen

Recommended Posts

Jag har haft min Iphone 3GS, 32 gb i någon månad nu. En omåttligt irriterande bug (?) har landat i min telefon.

Den visar sig på två olika sätt:

1. Jag går in och ska skriva ett nytt sms eller fortsätta på en gammal tråd. Under tiden jag sitter och skriver så blir skicka-knappen helt plötsligt grå och jag kan inte skicka iväg texten. Jag måste klippa ut all texten, starta om telefonen och börja om från början.

2. Jag går in och ska skriva ett sms. Under tiden jag knappar in text så ändrar sig formatet till MMS... och jag kan således inte skicka iväg meddelandet för jag har inte något foto med. Får klippa ut texten, starta om telefonen, klistra in och skicka. Ibland får jag göra om det flera gånger.

Tack för att klipp och klistra finns nu :galetglad: .

Har försökt supporten men kommer inte fram till någon mänsklig varelse som vill prata, och har även pratat med Telia som inte har en aning om vad problemet kan vara.

Är det någon annan som har upplevt detta problem? Ska jag behöva reklamera telefonen eller finns det en lösning?

Provat att återställa telefonen?

Har du följande inställningar under Messages/Meddelanden?

post-31408-1257878286_thumb.jpg

Om du har Show Subject Field i läge ON så blir SMS automatiskt MMS om du skriver något i detta fält.

Skiljer ju endast ett litet streck mellan Subject och själva textmeddelande delen.

post-31408-1257878505_thumb.jpg

Stäng av och kolla igen!

Annars är det som ovan att återställa som återstår.

Hej, ja den inställningen var i ON-läge. Jag har tagit bort den nu och testar några dagar. Återkommer med feedback om resultatet. Tack så länge!

Till er båda som har svarat: nej jag har inte återställt än.....:-) Ser om detta hjälper.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...