Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändrat adminlösenord


MartinZ

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är jag här med mina problem igen. Jag har lyckats föra över min användarprofil från gamla till nya datorn. På båda fanns en användare med samma namn. Jag har i flyttassistenten tagit bort användaren på nya datorn och ersatt med den från gamla. Jag har då fått två problem:

 

1. Mitt adminlösenord är ändrat. Jag hade samma på båda datorerna och jag är säker på att jag använt dem på båda datorerna. Jag har alltså inte skrivit in fel lösen när jag startade kontona.

2. Min användare heter inte längre Förnamn Efternamn utan bara Förnamn 1.

 

Vad göra? Som ni kanske förstår är problem 1 av en helt annan magnitud än 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oklart VAD du har gjort och I VILKEN ORDNING.

 

Alltid när jag har använt Flyttassistenten så han användarnanmn OCH lösenord kommit över utan några som helst problem.

 

Om inget annat hjälper så installera om Mac OS (Radera och installera) och använd Flyttassistenten direkt under installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nu är jag här med mina problem igen. Jag har lyckats föra över min användarprofil från gamla till nya datorn. På båda fanns en användare med samma namn. Jag har i flyttassistenten tagit bort användaren på nya datorn och ersatt med den från gamla. Jag har då fått två problem:

 

1. Mitt adminlösenord är ändrat. Jag hade samma på båda datorerna och jag är säker på att jag använt dem på båda datorerna. Jag har alltså inte skrivit in fel lösen när jag startade kontona.

2. Min användare heter inte längre Förnamn Efternamn utan bara Förnamn 1.

 

Vad göra? Som ni kanske förstår är problem 1 av en helt annan magnitud än 2.

 

Använd installations-DVD:n och återställ lösenordet. Lustigt att Flyttassistenten bytte namn, det ska den inte göra om du inte uppenbarligen bad om det, kanske göra flytten en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jo, jag läste att jag kunde göra det. Har ingen överstor lust att göra om flytten utan firewirekabel dock. Det tog 6-7 timmar via nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Jo, jag läste att jag kunde göra det. Har ingen överstor lust att göra om flytten utan firewirekabel dock. Det tog 6-7 timmar via nätverket.

Låt överföringen stå över natten då, så är det klart på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...