Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ändrar jag på enskilda tangenters funktion?


Megan

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpt min första MacBook, jippi! Supernöjd än så länge, men har självklart några frågor också. Vill ändra funktionerna på ett par tangenter, hur gör jag smidigast detta? Har googlat mig till att jag antagligen behöver installera ett 3-partsprogram, hittade ett som verkade smidigt som heter DoubleCommand, men det verkar bara låta en ändra tangenters funktion till fördefinierade funktioner. Detta funkar inte för mig eftersom jag vill ha ett program som låter mig byta en tangents funktion till vilken annan funktion som helst, till exempel att "b"-tangenten ska fungera som ett "m" istället.

 

Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ändra funktionerna på ett par tangenter, hur gör jag smidigast detta?

...

till exempel att "b"-tangenten ska fungera som ett "m" istället.

Att ändra på funktionstangenterna (F1 osv) är något helt annat än att ändra layouten på tecknen på tangentbordet. Vilket är det du vill göra?

 

Kollat i Systeminställningar-->Tangentbord? (eller "Mus och Tangentbord" om du köpt en Mac med äldre OS).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ändra på funktionstangenterna (F1 osv) är något helt annat än att ändra layouten på tecknen på tangentbordet. Vilket är det du vill göra?

 

Kollat i Systeminställningar-->Tangentbord? (eller "Mus och Tangentbord" om du köpt en Mac med äldre OS).

 

 

Jag vill göra kunna byta plats på tecken (ex. "b" till "m"). Sitter inte vid Macen nu, men var inne i de inställningarna igår och det verkade inte som att detta gick att få till där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill göra kunna byta plats på tecken (ex. "b" till "m"). Sitter inte vid Macen nu, men var inne i de inställningarna igår och det verkade inte som att detta gick att få till där.

Nej, att ändra layouten är inte så lätt. (Jag vet hur man gör det under OS 9, men inte under OS X)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, att ändra layouten är inte så lätt. (Jag vet hur man gör det under OS 9, men inte under OS X)

 

 

Nej, det verkar lite knepigt!

 

Ingen annan som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...