Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp en operatörslåst iPhone 3GS utan SIM-kort


mpower

Rekommendera Poster

Idag for jag iväg och köpte en iPhone 3GS hos Telia utan abonnemang (som dock är läst till Telia). Nu sitter jag här och kliar mig i huvud när jag läser guiden om hur jag ska låsa upp den för att den ska fungera med mitt Tre-abonnemang. Verkar som om de som har gjort guiden till att börja med har en aktiverad telefon med ett fungerande SIM-kort. Men det ska väl också gå att lösa utan detta, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa tror att det ska gå men annars kan du ju bara köpa ett simkort hos Telia för 100kr som jag gjorde. När jag låste upp min så drog jag till Apple i Helsingborg och en kille låste upp den där hemma och jag fick den efter 1 dag upplåst och klar. Min är bunden till Telia men använder telenor. Skrev detta från min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs inget simkort för att jailbreaka, låsa upp och aktivera.

 

Använd senaste pwnagetool. Där kan du aktivera telefonen. Sen är det bara att tanka ner senaste blacksnow från cydia och låsa upp med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs inget simkort för att jailbreaka, låsa upp och aktivera.

 

Använd senaste pwnagetool. Där kan du aktivera telefonen. Sen är det bara att tanka ner senaste blacksnow från cydia och låsa upp med det.

 

Så du menar att det ska fungera på en 3GS med OS 3.1.2 med senaste basbandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att det ska fungera på en 3GS med OS 3.1.2 med senaste basbandet?

 

Teoretiskt ja. En custom 3.1.2 skapad med pwnagetool kan jailbreaka och aktivera åt dig. Sen får du låsa upp med blacksnow. Jag har inte provat dock.

Håller mig borta från 3.1 och 3.1.2 då de verkar vara helt nerlusade med buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone idag som jag låste upp med blackra1n och sn0w utan simkort i. Tog 5-10 min. Sen stoppa jag i mitt 3-kort direkt när fånen var på. Sen tuta och köra.

Ps. Svarar från den nu

 

Bra hade/har jag 3.1.2 och 07.11.4 eller vad senaste baseband heter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone idag som jag låste upp med blackra1n och sn0w utan simkort i. Tog 5-10 min. Sen stoppa jag i mitt 3-kort direkt när fånen var på. Sen tuta och köra.

 

Låter ju bra. Vore intressant att veta lite hur du egentligen gick tillväga. Om jag följde guiden på länken nedan så kunde jag fullfölja fram till och med punkt 5, sedan var det stopp. Den vill liksom inte boota om, jag fick göra en återställning i iTunes för att den skulle bli normal igen.

 

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5885

 

Tacksam för lite hjälp. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa tror att det ska gå men annars kan du ju bara köpa ett simkort hos Telia för 100kr som jag gjorde. När jag låste upp min så drog jag till Apple i Helsingborg och en kille låste upp den där hemma och jag fick den efter 1 dag upplåst och klar. Min är bunden till Telia men använder telenor. Skrev detta från min iPhone.

 

Låter smidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju bra. Vore intressant att veta lite hur du egentligen gick tillväga. Om jag följde guiden på länken nedan så kunde jag fullfölja fram till och med punkt 5, sedan var det stopp. Den vill liksom inte boota om, jag fick göra en återställning i iTunes för att den skulle bli normal igen.

 

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5885

 

Tacksam för lite hjälp. :-)

 

 

Min köpte jag ju iofs beg. så den var aktiverad och bara helt återställd. kan kanske bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det löst sig. Men nu när jag ska komma åt och installera sn0w så måste jag ju ansluta till mitt trådlösa nätverk - Telia med Thomson 787. Knackar in mitt lösenord men telefonen säger "Kunde inte ansluta tilll nätverket..." :-)

 

Någon som har haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det löst sig. Men nu när jag ska komma åt och installera sn0w så måste jag ju ansluta till mitt trådlösa nätverk - Telia med Thomson 787. Knackar in mitt lösenord men telefonen säger "Kunde inte ansluta tilll nätverket..." :-)

 

Någon som har haft samma problem?

 

Återställ nätverksinställningarna i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en dum fråga men efter att man har jailbreakat kan man då använda vilket abonnemang som helst?

 

Nej då måste du låsa upp den först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ nätverksinställningarna i telefonen.

jailbreak är gör så att du kan lägga till lite teman o så. För att låsa upp telefonen så att du kan använda alla operatörer så måste du jailbreaka oc SEN göra en unlock annars går det inte så vi säger att jailbreak är nyckeln till unlock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som köpt telefonen från Telia för att sedan använda Tre som operatör; Varför? Tre säljer väl samma telefon som Telia, så varför köpa först från den ena för att använda med den andra? Dessutom kan man väl lättare låsa upp sin 3GS köpt från Tre direkt för en kostnad av 350:-...

 

Kanske har missat något ni har förstått med krånglandet, så upplys mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som köpt telefonen från Telia för att sedan använda Tre som operatör; Varför? Tre säljer väl samma telefon som Telia, så varför köpa först från den ena för att använda med den andra? Dessutom kan man väl lättare låsa upp sin 3GS köpt från Tre direkt för en kostnad av 350:-...

 

Kanske har missat något ni har förstått med krånglandet, så upplys mig gärna.

 

Ja du. Det verkar enormt korkat om folk gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som köpt telefonen från Telia för att sedan använda Tre som operatör; Varför? Tre säljer väl samma telefon som Telia, så varför köpa först från den ena för att använda med den andra? Dessutom kan man väl lättare låsa upp sin 3GS köpt från Tre direkt för en kostnad av 350:-...

 

Kanske har missat något ni har förstått med krånglandet, så upplys mig gärna.

 

I mitt fall är det såhär att vi har ett 6 månader gammalt familjeabonnemang som är bundet i ytterliggare 18 månder. Jag kan inte förnya mitt abonnemang med en iPhone enligt Tre. Istället får jag fixa ett extra abonnemang och lägga till det i familjeabonnemanget eller köpa den utan abonnemang hos dem för ca 8.000 kr. Så såg jag att man kunde köpa den hos Telia utan abonnemang för betydligt lägre pris. Tyckte det var toppen och nu fungerar det perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall är det såhär att vi har ett 6 månader gammalt familjeabonnemang som är bundet i ytterliggare 18 månder. Jag kan inte förnya mitt abonnemang med en iPhone enligt Tre. Istället får jag fixa ett extra abonnemang och lägga till det i familjeabonnemanget eller köpa den utan abonnemang hos dem för ca 8.000 kr. Så såg jag att man kunde köpa den hos Telia utan abonnemang för betydligt lägre pris. Tyckte det var toppen och nu fungerar det perfekt.

 

I see. Tack för upplysningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Om man jailbreakar sen tar bort operatörslåset sen återställer iPhonen... E låset borta då? Hittar inget svar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Om man jailbreakar sen tar bort operatörslåset sen återställer iPhonen... E låset borta då? Hittar inget svar på det?

 

Ja då försvinner upplåsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...