Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta 49 dagar gammal iMac?


MacMarc

Rekommendera Poster

Hej! köpte en iMac 20:e september, alltså är den 49 dagar gammal. Den 20:e oktober kom nya iMacs ut, med bättre prestanda och 1500:- billigare. Jag undrar om man kan lämna tillbaka min iMac till Apple, kanske pengarna tillbaka och köpa en 21,5", eller är det försent/omöjligt på någpt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bit ihop... Köpte du på applestore så gäller 14 dagar. http://store.apple.com/se/help/returns_ref...mco=MTM3NDg1NzM

Köpte du i butik så är det nog inget öppet köp alls på datorer...

 

Har man bestämt sig och handlat så ska man sluta att kolla i butiker.. Det blir aldrig bra med elektronik/data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se alltid på macrumors(.com) "Buyer`s guide" före du köper något från apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! köpte en iMac 20:e september, alltså är den 49 dagar gammal. Den 20:e oktober kom nya iMacs ut, med bättre prestanda och 1500:- billigare. Jag undrar om man kan lämna tillbaka min iMac till Apple, kanske pengarna tillbaka och köpa en 21,5", eller är det försent/omöjligt på någpt sätt?

 

Haha... Lycka till :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det kännas hårt men sånt är livet. Det kommer väl alltid att vara så att det kommer bättre prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, usch! Jag lider med dig!

 

Men visst hade rykten redan kommit i September om nya iMacs? Hur kommer det sig att du beställde ändå? *nyfiken*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, usch! Jag lider med dig!

 

Men visst hade rykten redan kommit i September om nya iMacs? Hur kommer det sig att du beställde ändå? *nyfiken*

jepp, rykten cirkulerade redan i juli att det var något på gång under hösten på just iMac-fronten. klantigt kan jag tycka när det var så mycket snack om att dessa nya iMac skulle verkligen vara något utöver det vanliga, att man ändå valde att lägga en order och sedan gräma sig över det i efterhand.

 

men visst, det kan inte vara speciellt kul i ett nuvarande läge med en modell som bara köptes en månad senare, när datorn just nu är dels billigare nu och dels så fruktansvärt mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

För många år sedan köpte jag en ibook via applestore, sen efter cirka 1 månad kom en ny model, jag ringde dem och talade om hur det låg till, att jag hellre ville ha den nya :)

Inga problem svarade de, jag behövde bara packa ner datorn och nästa dag hämtade de den. Efter några dagar överförde de mina pengar och sen kunde jag beställa en ny, så, det skadar inte att ringa och kolla med dem. Jag tycker alltid de varit kanon att ha att göra med..

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...