Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Macbook Pro kan inte läsa osx installationsskivor


eyeleks

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en mbp 15,4" 2,4ghz och har nyss inhandlat en snowleopardupdateskiva och tänkte med andra ord uppdatera mitt osx. Men tji fick jag...

Datorn bara spottar ut skivan efter ca 20 sekunder. Jag tänkte att det kanske var något fel på mitt leopard så jag tryckte i min tigerskiva nr 1 istället. Funkade inte heller, men jag testade några ggr och datorn tog till slut emot skivan och jag kunde börja installera tiger istället. (Tänkte att jag uppdaterar till leopard och sedan snow leopard efter). Hur som helst. Skiva 1 installerades och allting var frid och fröjd, ändå tills jag skulle sätta i skiva 2. Som datorn självklart inte ville ta emot (PANIK). Efter ca en halvtimmes iputtande av skivan tog datorn till slut emot skivan och jag kunde fullfölja installationen.

Nu har jag försökt få datorn att läsa min leopardskiva i några timmar från och till med otaliga omstarter, dock utan resultat. Jag har även testat att starta upp med c-tangenten nedtryckt men det hjälper ändå inte.

 

Jag använder verkligen aldrig min cd/dvdläsare så jag kan omöjligt ha slitit ut den. Jag har testat musikcds och några dvdfilmer och dessa läser datorn utan problem.

 

Är det någon som varit med om något liknande och sitter på en mirakelkur? För närvarande känner jag mest för att hämta en hammare och slå sönder min mbp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Låter som en smutsig eller "halvtrasig" optisk enhet där det blir små, små läsfel. Detta märks inte på dvd- och musik eftersom men blir ett kritiskt problem med datorskivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inhandla en rengöringsskiva i morgon. Hoppas innerligt att läsaren inte är trasig. Spec med tanke på att jag knappt har använd den. Apple ligger sämre och sämre till hos mig. Kvalitén verkar inte vara vad den borde i många av deras produkter. Macbooks som spricker. Iphones vars baksida får massa smårepor om man inte köper ett sydd, min airport som plasten där sladden sitter ihop med magneten gått sönder totalt (laddaren glappar nu och en ny e svindyr).

 

Låter kanske som jag inte tar hand om mina saker alls, men det gör jag kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...