Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning/Tethering


hilmeros

Rekommendera Poster

Jag har precis uppgraderat mig från en 3G till en 3GS. Med telias abonnemang, Surf Extra. Just för att använda mobilen som ett modem.

 

När jag kopplar in iPhonen till datorn (MacBook) så funkar det smidigt till en början, och när jag är uppkopplad är jag mer än nöjd med snabbhet osv. Men då och då dör internetdelningen. iPhonen förlorar den blåa bordern som indikerar att jag delar internet, men i inställningar står det fortfarande att delningen är på. MacBooken hittar dock inget nätverk. Och det enda jag kan göra är att dra ut sladden och göra om samma sak igen. Tar inte speciellt lång tid, men det är väldigt irriterande.

 

Någon som har en lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är telefonen som säger ifrån att internetdelningen har upphört bör du fokusera på den biten till att börja med? Har det varit så sedan start? Testat återställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är telefonen som säger ifrån att internetdelningen har upphört bör du fokusera på den biten till att börja med? Har det varit så sedan start? Testat återställning?

 

Jag fick telefonen för två dagar sedan, och ja, det har varit så sedan start. Har även återställt telefonen. Först fungerade inte internetdelningen alls. Tog kontakt med Telias kundtjänst, och det visade sig att mitt 3G var inaktiverat av någon anledning de inte kunde svara på. Men iaf, samma problem fortgår. Ibland kan jag vara online i timmar i sträck, till att sedan kopplas ifrån inom 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem! Ibland kopplas internetdelningen bara ner och dessutom så står det "ingen service" (no service) där operatörsnamnet ska stå. Tar upp emot 10 sekunder innan den hittat operatören igen och internetdelningen är återaktiverad.

 

3GS med 3.1.2, jailbreakad med blackra1n och upplåst med blacksn0w. Kör nu Telenor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem! Ibland kopplas internetdelningen bara ner och dessutom så står det "ingen service" (no service) där operatörsnamnet ska stå. Tar upp emot 10 sekunder innan den hittat operatören igen och internetdelningen är återaktiverad.

 

3GS med 3.1.2, jailbreakad med blackra1n och upplåst med blacksn0w. Kör nu Telenor.

 

Har du samma problem fortfarande?

 

Jag ringde telia, som berättade att de hade tekniska problem i mitt område och det skulle dröja ett par dagar. Och som de sa, så fungerar det nu väldigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...