Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sjukt tröga överföringar i Adium..


Montana87

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag kör Adium som msn klient o ja tycker att de e skit bra men när jag eller någon av mina vänner skickar något så går de sjukt trögt. jag har 100 mbit/s lina så de borde gå mycke snabbare

 

ex.

Just nu skickar en kompis en låt som är 4,77mb och ja har väntat 25 minuter o de står att de ska ta ytterligare 11 minuter.

 

Någon som vet hur man kan lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nått med att dom inte får använda microsofts protokoll, eller nått sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va ska man göra då?? byta klient?

 

Vad finns de för nårra som e bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsofts egna är enkel och tråkig men man skickar filer snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog lägga upp filen nån annanstans, exempelvis Dropbox (tror adressen är getdropbox.com). Går fort och man kan använda den till andra saker med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar alltid filer med Skype. Sjukt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen är att skicka filer med ngt annat program. FTP, lägg upp på din websida, dela en dropbox eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar iChat. Förhandsvisning på filer om det är bilder eller dokument och fort går det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar iChat. Förhandsvisning på filer om det är bilder eller dokument och fort går det också.

 

 

Krävs dock att bägge använder mac os x :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar alltid filer med Skype. Sjukt snabbt.

 

även om det tar emot att behöva öppna en klient till så är det dessvärre detta eller dropbox (som är ett mycket trevligt "program") jag brukar använda ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte genom MSN protokollet, en lösning är att byta till Jabber. Ett öppet protokoll. Som f.ö Google använder.

Du kan då använda vilken klient du vill, Adium, iChatt etc. Filöverföring får mycket fortare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSN har väl aldrig varit snabbt att föra över filer. Jag har varit glad om jag fått en överföring med tvåsiffrig hastighet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...