Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska byta dator


wirren

Rekommendera Poster

Jag ska uppdatera mitt Vista till Windows 7 under veckan som kommer.

Hur ska jag göra för att undvika att allt som finns lagrat på min iPhone försvinner när jag ska synka med en ny "dator".

Kan man flytta säkerhetskopian till ett USB-minne och sen lägga tillbaka den på datorn?

 

För när jag ska synka min iPhone när datorn är omformaterad, så kommer den väl ta bort allt befintligt och skriva över?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer mig i samma frågekö, för jag klev in på forumet just för att ställa den här frågan :)

I mitt fall ska jag byta från att använda laptopen som iPhone-dator till att köra den stationära med Windows 7, men jag antar att problemet är detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket enkelt. Gör backup på allt som har med itunes att göra sen lägger ni tillbaka allt på exakt samma plats efteråt.

 

NI kan inte kopiera tillbaka musik/film/appar från telefonen till en ny dator. Ni får göra backup på det ni har på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är "allt som har med iTunes att göra"? Var är det lagrat på datorn?

 

Ja det beror helt på om du låtit Itunes kopiera all din musik till sin egen mapp eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det beror helt på om du låtit Itunes kopiera all din musik till sin egen mapp eller inte.

 

I mitt fall: nej

 

Och räcker det att kopiera det som finns i mappen man angett i inställningarna för "Placering av mappen iTunes Media"?

 

Hur gör man med säkerhetskopian av en iPhone? Ska den kopieras och var hittar man den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...