Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-minne med FAT32


Cullyn

Rekommendera Poster

Kört från USB-sticka (2GB) direkt till hemmabion som kräver FAT16 eller 32. Skulle byta någon film på stickan, tog bort de befintliga, men när jag skulle lägga in de nya så fick jag meddelandet att minnet är fullt. Vilket det ej var.

Så jag formaterade i FAT32, sedan dess har det ej fungerat i hemmabion, formaterat fram och tillbaka och skapat partitioner.. Tips om vad som kan ha hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat två USB-minnen som har varit i Macen och inget av dom fungerar nu i hemmabion.. Men så testade jag tjejens gamla minne som formaterats i pc och då fungerade allt.

Jag börjar bli trött på att alla tekniska prylar strular hela jäkla tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade nu, det andra USB-minnet var FAT16. Men systemet skall klara både FAT16 och FAT32. Önskar jag haft en PC så man kunde testat formatera via den.

Försökte formatera via Terminal men det ville sig inte heller..

Vet någon om en lösning, eller kanske ett program man kan använda så vore jag jäkligt tacksam. Nu går jag och lägger mig under en gran, precis alla tekniska prylar innan för mina väggar har gett sig fan på att ge mig hjärnblödning senaste veckan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Fundera på om det går att välja partitionstabell APT, GUID eller MBR i skivverktygen. Tror du ska använda MBR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett USB-minne som varit i en Mac får lite gömda filer. Reagerar hembion på sådant tro ("ls -la" i en terminal)??

Min Garmin GPS blev inte glad på dessa filer (bug garmin).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Kolla i Disk utility, markera USB-minnet (den vänstraste) och gå under partition. Välj en partiton och klicka på Options.

post-493-1257722770_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...