Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

konstant fläktsurr i MacBook (early 2008) med Snow Leopard


Emret

Rekommendera Poster

Halloj,

 

Det har väl gått en månad eller två sedan jag installerade Snow Leopard på min vita MacBook, inköpt kring påsk 2008.

Det mesta funkar som det ska men jag tycker att fläkten hörs betydligt mer nu än när jag körde Leopard.

Den låter förvisso inte jättehögt men man hör den om det är tyst i rummet, vilket är lite irriterande (och lite PC-style).

 

Om jag kollar i iStat-gadgeten så ser jag att fläkten kör i runt 1800 rpm och CPU-tempen är 57 grader när jag skriver detta (och då har jag bara Safari, Adium och Mail igång).

 

Någon mer som märkt av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt normalt, min MacBook (alu) ligger på ca 2000rpm vid normal belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kommer det sig att jag inte hörde fläkten när jag körde leopard. Då var datorn knäpptyst, nu hör man ett tydligt surr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har råkat ut för samma som jag fick på min, damm i fläkten. Då fick jag köra fläkten på fullt ös i ca 15 min så att dammet åker bort.

 

Sen kan det ju vara så att ju mer van man blir med sin dator, ju mer hör (och stör sig på) man de små (o)ljuden som datorn har för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...