Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttassistenten till SL


blirren

Rekommendera Poster

Hej forat,

 

Har precis uppdaterat till Snow Leopard genom en ren installation. Allt har gått väldigt smidigt men nu kikar jag lite grann på flyttassistenten och har några frågor.

 

Jag vill inte flytta över alla program, det känns som en skön nystart efter dryga året med Leopard, så den kryssar jag ur.

 

Men "Användare" vill jag gärna föra över, dock undrar jag om den då skapar en till användare, eller om den känner av att min nuvarande använder heter samma som den tidigare och bara lägger till filerna i Hem-mappen? Om den skapar en användare, är det bara att ta bort användaren som skapades i och med installationen av SL?

 

Om jag flyttar över inställningar, vilka är det t.ex? Nätverksinställningarna har ju ändrats ett 10-tal gånger under året (flera mobila bredband i väntan på fiber t.ex. :)) så de skippar jag, men resten. Är det något man kan ångra att det följer med?

 

"Andra filer och mappar" - vilka är detta? Ligger på 105MB så det kan ju inte vara några stora grejer.

 

En bonusfråga: Kan man förlägga iTunes-biblioteket till en Time Capsule och streama till datorn? Är det rekommenderat? Det gäller trots allt en stationär dator, kan förstå att det kan vara segt med en laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...