Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HAr min Macpro gått till gud?


Necklace

Rekommendera Poster

Aj aj aj..har en tre år gammal MacPro som jag inte får liv i. Funkade utmärkt igår. Batteriet är fullt

och den lilla lampan i fronten (vila) lyser svagt, svagt, pulserar inte. Bildskärmen är helt död. När jag sätter

på datorn så hör jag surret, men inget mer, ingen kontakt med varken skärm eller tangentbord. Är min pärla död?

FInns det något "första hjälpen" jag kan göra...tacksam för Era expertutlåtanden/Necklace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en Macbook Pro eller en Mac Pro? för Mac Pro har inget batteri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla minnena.

 

Ta ur dem och byt plats på dem sedan starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU HU...Nu har jag surfat runt på denna informativa sida. Hittar ingen med likande problem. Jag har kollat batteriet. Har alla fulla prickar, så det är full laddat. Och ström går det ju till datorn eftersom lilla vilo-lampan lyser svagt. Fast batteriet har varit konstigt förr, ofta när sladden "råkat" falla ur, så slås datorn av. Men nu är ju sladden i så det är inte det problemet. Jag testade och stoppa in en DVD skiva, och den slukades och började surra som vanligt. Bara att nu får jag inte ut den igen... Tvingar datorn att slå av sig genom att hålla powreknappen intryckt, och då stänger den av sig snällt och lydigt. Nu är den kall, har tagit ur batteriet och kollat en liten stund. När jag startar datorn så hör jag bara surret, och skärmen är alldeles livlös, tangentbordet likaså. Vet en gång för ett år sedan ungefär att denna dator var väldigt "svår-väckt" ur sin hårddiskvila, kan det vara något sånt, att den har låst sig i hårddiskvilan....kan det hända???

Cheers, Necklace........*** H E L P ****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr sitter minnena?...Innuti va? Jag skall gå ut i förrådet och hämta en skruvmejsel pronto !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla först vad jag skrev ovan.

 

Ta sedan ut batteriet och starta upp utan batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är problem med uppstart så kan det vara SMU som ska återställas. SMU är en styrkrets som håller ordning på div saker som uppstart, avstängning, fläktar mm och kan med tiden bli korrupt. Kolla länken

http://support.apple.com/kb/HT1411

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

… Men nu är ju sladden i så det är inte det problemet. Jag testade och stoppa in en DVD skiva, och den slukades och började surra som vanligt. …
Prova att starta från systemskivan för att se om det fungerar.

 

För övrigt har du postat på fel ställe - det är en himla skillnad på en bärbar Macbook Pro och en stor stationär Mac Pro…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men mac pro har ett batteri (som någon sa att den inte hade) det är till för att koma ihåg vad det är för datum m.m när datorn inte är inkopplad :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

Vet inte om ditt problem är löst ännu. Jag råkade ut för detta på min MacBook Pro. Det visade sig att det var grafikkortet som hade gett upp (fabrikationsfel). Nytt grafikkort och den kom till liv igen. Kan vara värt att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAr sitter minnena?...Innuti va? Jag skall gå ut i förrådet och hämta en skruvmejsel pronto !!

 

vill inte verka dryg, men förtusan, låt bli att skruva i den, lämna in den istället om du inte vet vad minnen är för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har svårt att tänka mig att Gud behöver en dator men man kan aldrig så noga veta haha. :)

Hursomhelst, lämna in den... skruva inte i grejjerna om du inte vet vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...