Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Politik på en ev. lite lägre nivå


rickard1234

Rekommendera Poster

Vi skall ömt vårda orden, men fortfarande hålla diskussionen lågt.

Kanske behövs två trådar till, en med mellannivå och en med hög nivå?

 

Jag vet inte vad du menar med nivå. Är hög nivå personliga påhopp, svordommar och mordhot......? :armskeptisk: Det räcker bra med att följa forumreglerna och att vara normalt trevlig. Om folk slutade med personliga påhopp och attacker så kan hög nivå bli att man kan säga det man vill utan att det spårar ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 764
  • Created
  • Senaste svar
Den harmoniska tråden?

 

En harmonisk tråd kan mycket väl vara en tråd där man är överens om att man inte är överens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En harmonisk tråd kan mycket väl vara en tråd där man är överens om att man inte är överens.

 

Ja, i teorin. Men, inte bara i Papperskorgen, blir nästan varje meningsskiljaktighet till en mindre eller större träta.

Jag upplever att här finns många loosers, rättshaverister, som saknar förmåga att sakligt argumentera utan det blir agitation i affekt med personangrepp.

 

När jag tidigare skrev om varianten med hög nivå, menar jag självfallet en nivå där man utbyter argument, diskuterar i sak utan att göra en personbedömning av motparten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoritet mot minareter, retar minoritet

Fyndigt! :)

Varför har media och personer i det offentligas ljus så svårt att acceptera obekväma men demokratiska resultat?

Oavsett vad man nu kan tycka om minareter och andra religiösa institutioner så har väl folket i ett land rätt till självbestämmande, eller hur?

 

Det kallas för suveränitet och bör respekteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyndigt! :)

Varför har media och personer i det offentligas ljus så svårt att acceptera obekväma men demokratiska resultat?

Oavsett vad man nu kan tycka om minareter och andra religiösa institutioner så har väl folket i ett land rätt till självbestämmande, eller hur?

 

Det kallas för suveränitet och bör respekteras.

 

Men det är ju det som ibland kan vara skrämmande med demokrati, att pöbeln får fotfäste på grumliga grunder.

Man har drivit en kampanj där man skrämmer upp och hotar med vargen där ingen varg finns.

Den här smittan drar nu över Europa, var månde det sluta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju det som ibland kan vara skrämmande med demokrati, att pöbeln får fotfäste på grumliga grunder.

Man har drivit en kampanj där man skrämmer upp och hotar med vargen där ingen varg finns.

Den här smittan drar nu över Europa, var månde det sluta?

Anser du att det inte förekommer någon islamisering i Europa och/eller att minareter är en maktsymbol för politisk islam och sharialagar, som Walter Wobmann hävdar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du att det inte förekommer någon islamisering i Europa och/eller att minareter är en maktsymbol för politisk islam och sharialagar, som Walter Wobmann hävdar?

 

Ja, minareterna motsvara våra kyrktorn, svårare än så är det inte.

Islamisering, vad menar du med det? Att vi får fler kulturer i ett globalt samhälle är helt naturligt, och det är inte islam som är hotet utan strömningarna av "vi och dom".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du att det inte förekommer någon islamisering i Europa och/eller att minareter är en maktsymbol för politisk islam och sharialagar, som Walter Wobmann hävdar?

I min värld så är en minaret en symbol för Islam, politisk eller inte. Precis som en kyrka är en symbol för kristendomen och synagogan en för judendomen.

 

Om det förekommer islamisering eller inte i Europa har jag ingen uppfattning, men att hävda - som förbudsförespråkarna i Schweiz - att några minareter kommer leda till total islamisering av Schweiz och införandet av sharialagar är ju bara befängt. Och ett sätt att vilseleda de röstande i folkomröstningen.

 

Schweiz - ytterligare ett land att stryka från besökslistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den här snubbens värld finns inga dubier:

 

Bra att tråden öppnades igen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den här snubbens värld finns inga dubier:

 

Bra att tråden öppnades igen !

Han är en av mina favoriter och även om hans filmer kan tas som komedi så är hans engagemang i högsta grad seriös, verksam i organisationer mot religion. Hittade honom för nåt år sedan via Richard Dawkins sida, och även här. Även hos Dawkins finns det timtals med film med budskap MOT religion och FÖR vetenskap.

 

Vi borde ha tagit oss ur den mörka medeltiden nu, tycker de båda. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, minareterna motsvara våra kyrktorn, svårare än så är det inte.

Islamisering, vad menar du med det? Att vi får fler kulturer i ett globalt samhälle är helt naturligt, och det är inte islam som är hotet utan strömningarna av "vi och dom".

 

I min värld så är en minaret en symbol för Islam, politisk eller inte. Precis som en kyrka är en symbol för kristendomen och synagogan en för judendomen.

 

Om det förekommer islamisering eller inte i Europa har jag ingen uppfattning, men att hävda - som förbudsförespråkarna i Schweiz - att några minareter kommer leda till total islamisering av Schweiz och införandet av sharialagar är ju bara befängt. Och ett sätt att vilseleda de röstande i folkomröstningen.

 

Schweiz - ytterligare ett land att stryka från besökslistan.

 

Tack Balooba och johnalder!

Mycket hög nivå på era inlägg!

 

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer från Youtube.

 

 

Muslimer som vill införa sharialagar i UK och anser att västvärden är dekadent och omoralisk.

Fundamentalister, visst, men vad tusan gör de här om de tycker så illa om oss?

Förstör de inte bara för muslimska grupper som INTE alls är lika fundamentalistiska?

 

Mycket obehagligt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Otroligt trist ton i denna tråd!

Glöm inte att detta är ett forum om MAC och iPHONE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...