Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jobbcoachfiaskot


Pocahontas

Rekommendera Poster

Alliansen vräkte ut tre miljarder på jobbcoachande.

Aftonbladet granskar (Vem annars :borstatanderna: )

 

Healing, hjärntvätt, och beröringsterapi...ja ja, alla knep bör ju prövas :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du orkar posta alla dessa inlägg som smutskastar Alliansen.

 

Visst, det är ju ett fritt forum och allt. Kan du inte skapa en tråd där du samlar alla dina nyheter som tar upp ditt motstånd mot Alliansen istället?

 

 

Undra hur många miljarder dom röda slängde ut i sjön på tveksamma projekt. Sen aftonbladet, herregud att ens kalla det som skrivs i den tidningen journalistik är ett hån mot journalistiken. Nej, expressen är inte mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trampa visst på en öm högersko.

 

Är det inte bra att man pekar på usla politiska beslut, det är ändå våra pengar?

Oavsett vilken regering det är.

Jag kan nog slänga skit på sossarna också när det är befogat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trampa visst på en öm högersko.

 

Är det inte bra att man pekar på usla politiska beslut, det är ändå våra pengar?

Oavsett vilken regering det är.

Jag kan nog slänga skit på sossarna också när det är befogat

 

 

 

Absolut inte. Men det känns som att 99% av alla dina nystartade trådar här handlar om att slänga skit på Alliansen. Var lite objektiv isåfall och starta trådar om dom röda som har minst lika mycket skit som du slänger dina pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trampa visst på en öm högersko.

 

Är det inte bra att man pekar på usla politiska beslut, det är ändå våra pengar?

Oavsett vilken regering det är.

Jag kan nog slänga skit på sossarna också när det är befogat

 

Det här börjar ärligt talat bli lite uttjatat. Du gillar inte moderaternas, och det övriga högerblockets, politik och det vet vi redan! Du har ju startat en helt ny tråd där du kan berätta om vad du har läst i tidningen... Varför skrev du inte i den tråden?

 

Ibland känns det som att du inte respekterar oss som är "blåa" och det är absolut inte bra. Det känns som att du hånar oss på grund av vår ideologi. Jag gillar inte vänstersidan, men jag hånar er inte.

 

Sedan ska givetvis samtliga beslutsfattare granskas. Det har liksom inte att göra med vilket block de tillhör...

 

Edit: Råkade skriva "blå" istället för "bra". :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alliansen är inget arbetarparti, ni har blivit duperade.

Har ni så höga nkomster att deras politik gynnar er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast när det gäller jobbcoacher får jag hålla med TS

Inget fel i att arbetslösa får träffa en person som via samtal kanske kan få personen att tänka i nya banor samt vara behjälplig att ta fram praktikplats

Problemet var att kravspecifikationen, eller frånvaron av krav på utbildning och erfarenhet, inte gjorde att man kunde avgöra om det var kvalitet eller inte

Detta togs upp redan innan det startades så jag är inte förvånad över att resultatet blev som det blev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alliansen är inget arbetarparti, ni har blivit duperade.

Har ni så höga nkomster att deras politik gynnar er?

 

Du ser ju själv; vi kritiserade dig för att du inte kan förstå att det finns de som gillar Alliansens politik och du svarar genom att skriva detta. Du ifrågasätter konstant andra människors tro så fort de inte tycker som dig. Jag tycker att du får börja tona ner dina åsikter lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratpartiet FTW !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratpartiet FTW !!!!

 

Det är i alla fall väldigt imponerande att ett parti vars enda hjärtefråga är att göra det lagligt att stjäla upphovsrättsskyddat material kan komma så långt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alliansen är inget arbetarparti, ni har blivit duperade.

Har ni så höga nkomster att deras politik gynnar er?

Alliansen politik gör att jag klarar mig på min låga lön, så visst gynnar den alla lågavlönade. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alliansen politik gör att jag klarar mig på min låga lön, så visst gynnar den alla lågavlönade. ;)

 

Betänk att det är på lånade pengar, skattesänkningarna är finansierade med lån från utlandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betänk att det är på lånade pengar, skattesänkningarna är finansierade med lån från utlandet

 

Vad är det för lån du tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Douglas. Känns som du hånar oss som sympatiserar med Alliansen.

 

Har aldrig orkat ta upp det innan men ibland tycker jag dina åsikter är konstiga. Du är "röd" men enda så sitter du tydligen på en massa pengar. Vilket inte är fel så, men dina uttalanden ibland ang. detta känns liksom helt fel mot vad du står för. Sen verkar du ha en rätt knepig kvinnosyn, som jag baserar på kommentarer du lagt tidigare. Kommer inte på exakt just nu men minns att det inte var direkt "jämställda" kommentarer. Sen verkar heller inte respektera andras åsikter om dom går emot dina, känns som du ser ner och idiotförklarar en om man då tillex är "blå".

 

Mycket sånt, tröttsamt att diskutera med dig för det går liksom inte. Vad man än skriver eller argumenterar så ska du alltid tycka motsatsen och försöka håna Alliansen såfort tillfälle ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå hånar, jag har inte hånat er personligen, är ni så himla känsliga när man diskuterar politik ska ni hålla er utanför.

I politik ska man granska motståndaren och syna korten..det är det aftonblaskan gör nu

 

Skattesänkningarna är på kredit kan man lugnt påstå, sådana ska betalas, med ränta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min coach var helt värdelös. Kollade mitt CV och bad mig ändra ordningen. Konstaterade att jag var jag och sen var det bra med det.

 

Enda jobben som finns är jobbcoach så varför sitter de och säger att det finns hur mycket jobb som helst hela tiden? Jag jobbade på Volvo och jag är ju långt ifrån ensam, men de som fått jobb hade de redan innan de slutade på Volvo genom kontakter.

 

Coacherna var väl tänkta att vara kontaktnät åt de kontaktlösa. Men de sitter mest och fakturerar AF, och säger åt de flesta att det finns visst jobb att få och är man av en annan åsikt så är det fel på inställningen och inte på arbetsmarknaden.

 

Det som fungerar är korta yrkesutbildningar med riktad praktik hos företag, i alla fall i min värld. Då får man chansen att visa upp sig och arbetsgivaren slipper en process att bearbeta 2000 ansökningar för ett lagerjobb. Jag är just nu inne i praktik på det viset, nu så strulade hela utbildningen avsevärt och troligen får jag inget jobb på detta direkt. Men oavsett, så är den här praktiken bättre än alla coacher, meningslösa stencilutbildningar och samtal tillsammans. Jag gör något, och det är roligt. Visst vore ju stadig inkomst nice, men nu får jag i alla fall smaka på ett jobb som för mig tidigare var helt okänt.

 

Vad gör jag?

 

Relining av tappvatten :)

 

Och jag har två goa veckor kvar innan det är tillbaka till nån jälla coach! Jag har dock inte gett upp jobbmöjligheten utan tänker minsann ta ett snack med VD:n och göra mitt bästa för att övertyga vederbörande att jag nog borde ha ett jobb. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det...låt höra om det finns några här som blivit utsatta för healing och andra underligheter i samband med att ni blivit anvisad en jobbcoach..jäkla ord förresten, jobbfixare hade väl varit ett bättre ord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att klaga på att alliansvänner förföljs är irrelevant i förhållande till trådens ämne. Denna förföljelsediskussion har tydligen fått en egen tråd.

 

Jobbcoachreformen är ännu ett utslag av alliansideologin; privat är bäst. Så man öser ut pengar till privata företagare. Klart att de tycker att det är bäst.

 

En annan "privat är bäst"-strategi är att rea ut landstings- och kommunverksamheter. Sälj en vårdcentral, en förskola, ett gymnasium och en hemtjänst till personalen för en spottstyver, så kan de hämta in flera miljoner första året.

 

Klart att "privat är bäst"! För vissa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall väldigt imponerande att ett parti vars enda hjärtefråga är att göra det lagligt att stjäla upphovsrättsskyddat material kan komma så långt! :)

 

Japp lite coolt att inget av de stora jättarna drev den frågan nu när den gav så många röster :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betänk att det är på lånade pengar, skattesänkningarna är finansierade med lån från utlandet

Näej, när lågkonjunkturen trädde in fick de låna lite pengar, av den orsaken. Inget fel att låna pengar om man vill gasa sig ur en bottensvacka. Det hade kanske sossarna oxå gjort i detta läge. Eller skulle de höja skatterna i djupaste lågkonjunktur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbcoachreformen är ännu ett utslag av alliansideologin; privat är bäst. Så man öser ut pengar till privata företagare. Klart att de tycker att det är bäst.

 

En annan "privat är bäst"-strategi är att rea ut landstings- och kommunverksamheter. Sälj en vårdcentral, en förskola, ett gymnasium och en hemtjänst till personalen för en spottstyver, så kan de hämta in flera miljoner första året.

 

Klart att "privat är bäst"! För vissa...

1. Visst är reautförsäljningen av vår egendom en skandal där det sker, håller jag helt med om. Där borde de ansvariga buras in helt enkelt. Basta.

2. Däremot privatiseringen av sjukhus/vårdcentraler och kanske mera som ideologi som jag själv var länge emot har jag dock ändrat uppfattning om, och jag kommer få dig till det oxå nu, tror jag. Privata läkare/vårdcentraler gör ett effektivare jobb i princip överallt verkar det som till skillnad från landstingens lerkolosser och kan spara samhället mycket pengar och ändå öka kvalitén. Dock än så länge går vinsterna till ägarna/personalen och stora företag som vill tjäna stora pengar. Men nu kommer det, detta beror på dåliga och lata beställare, om landstingen/staten vilka som nu är beställare går in och styr mera vilken kvalitet som ska levereras och i den fria konkurrensens anda väljer de billigaste alternativen kommer ju skattebetalarna mycket snart att få bättre vård för mindre pengar. De som är i detta endast för att ge aktieägarna storkovan blir snabbt pris-utkonkurrerade. Så ska det ju fungera, men allt beror på att beställarna hittills gör ett för dåligt jobb, förmodligen då de är ovana vid den nya situationen. Konkurrens är sunt och bra om det får spela med schysta kort. "Monopolet" och politiker som ska ha sina exlusiva mötesrum med kristallkronor har gjort landstingen till de oeffektiva svarta-hål-för-pengar-kolosser de är idag.

Jag är ingen expert på landsting alls eller så men detta tror jag. Har jag rätt eller har jag missat nåt väsentligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Visst är reautförsäljningen av vår egendom en skandal där det sker, håller jag helt med om. Där borde de ansvariga buras in helt enkelt. Basta.

Mycket bra! Alliansen har inte samma offentliga åsikt.

 

2. Däremot privatiseringen av sjukhus/vårdcentraler och kanske mera som ideologi som jag själv var länge emot har jag dock ändrat uppfattning om, och jag kommer få dig till det oxå nu, tror jag. Privata läkare/vårdcentraler gör ett effektivare jobb i princip överallt verkar det som till skillnad från landstingens lerkolosser och kan spara samhället mycket pengar och ändå öka kvalitén. Dock än så länge går vinsterna till ägarna/personalen och stora företag som vill tjäna stora pengar. Men nu kommer det, detta beror på dåliga och lata beställare, om landstingen/staten vilka som nu är beställare går in och styr mera vilken kvalitet som ska levereras och i den fria konkurrensens anda väljer de billigaste alternativen kommer ju skattebetalarna mycket snart att få bättre vård för mindre pengar. De som är i detta endast för att ge aktieägarna storkovan blir snabbt pris-utkonkurrerade. Så ska det ju fungera, men allt beror på att beställarna hittills gör ett för dåligt jobb, förmodligen då de är ovana vid den nya situationen. Konkurrens är sunt och bra om det får spela med schysta kort. "Monopolet" och politiker som ska ha sina exlusiva mötesrum med kristallkronor har gjort landstingen till de oeffektiva svarta-hål-för-pengar-kolosser de är idag.

Jag är ingen expert på landsting alls eller så men detta tror jag. Har jag rätt eller har jag missat nåt väsentligt?

Jo, en helt avgörande väsentlighet missar du:

 

De privata vårdcentralerna har ingen kostsam akutverksamhet. Det är denna som gör att "vanliga" vårdcentraler omöjligen kan gå med vinst, särskilt inte som att de nu förlorar "lönsamma" patienter (väsentligen friska som ändå tar med sig vårdpengar) till de privata vårdcentralerna, samtidigt som de tvingas ta de privata vårdcentralernas akutpatienter. Med dessa villkor är det lätt att utse de privata vårdcentralerna som effektiva vinnare. Beställarna, som försöker framhålla de privata vårdcentralernas förträfflighet, har ju ingen som helst anledning att göra upphandling på lika villkor, det skulle ju kullkasta deras egen ideologi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...