Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkronisering tar bort befintliga program?


tmt

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag är en newbie på iphone då jag fick den igår :)

Jag har aldrig använt itunes men tyckte det var rätt smidigt att synka musik och så.

Appar laddade jag ner och synkade och det gick bra.

Nu idag skulle jag lägga till ytterligare några appar och då säger itunes att dessa program ersätter de tidigare!!

På sidan visas oxå skärmarna med alla appar och då försvann mina tidigare och är ersatta med de två nya.

Det skulle ju kännas lite trist om de andra som jag lagt dit som oxå kostat pengar (om än lite) försvann.

Gör jag fel eller kommer de andra programmen vara kvar trots allt?

Skulle man inte dessutom kunna ändra och dra i apparna via itunes? Det funkar inte heller?

Hoppas jag inte varit alltför otydlig, bara orolig att allt skiter sig ;)

Mvh

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

Jag är en newbie på iphone då jag fick den igår :)

Jag har aldrig använt itunes men tyckte det var rätt smidigt att synka musik och så.

Appar laddade jag ner och synkade och det gick bra.

Nu idag skulle jag lägga till ytterligare några appar och då säger itunes att dessa program ersätter de tidigare!!

På sidan visas oxå skärmarna med alla appar och då försvann mina tidigare och är ersatta med de två nya.

Det skulle ju kännas lite trist om de andra som jag lagt dit som oxå kostat pengar (om än lite) försvann.

Gör jag fel eller kommer de andra programmen vara kvar trots allt?

Skulle man inte dessutom kunna ändra och dra i apparna via itunes? Det funkar inte heller?

Hoppas jag inte varit alltför otydlig, bara orolig att allt skiter sig ;)

Mvh

Janne

 

 

Kolla att du är inloggad på samma konto med telefonen och datorn och att datorn är auktoriserad, registrerad och gidkönd hos Apple. Det gör du i/via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Northwiz:

Iphonen är reggad via itunes vid uppstarten.

Om datorn är godkänd av apple vet jag inte. Jag kör vaio.

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Northwiz:

Iphonen är reggad via itunes vid uppstarten.

Om datorn är godkänd av apple vet jag inte. Jag kör vaio.

Janne

 

Kolla det då. FÖr datorn måste vara aktiverad med samma ituneskonto du har på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte dessutom kunna ändra och dra i apparna via itunes? Det funkar inte heller?

 

Du kan organisera din program i iTunes genom att dra och flytta mellan dom olika fönstren.

 

Har du en gång köpt en program genom Appstore kan du alltid ladda ner det igen ifall du råkar ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för hjälpen.

Eftersom detta var första försöket för mig så räknade jag med att apparna måste finnas kvar nånstans.

När jag sedan synkade så dök mina "gamla" appar upp en efter en.

Meddelandet man fick var dock lite missvisande.

Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var så för mig också i början sen upptäckte jag att jag glömt att klicka i "synkronisera program" :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...