Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klippta RSS feeds


jakob.bohem

Rekommendera Poster

Jag kom på häromdan att det är ursmidigt att prenumerera på RSS feeds från olika hemsidor. Spara dem i Google Reader och sedan plocka ner dem via ett länkprogram i iPhone (som t ex. gratis NetNewsWire) detta hämtar också ner bloggar som jag prenumererar på genom blogger.

 

Där jag kan läsa hela bloggen i programmet måste jag dock uteslutande klicka mig vidare till en HTML sida för att kunna läsa artiklar på bl a. MacWorld. Vad är poängen med det? RSS formatet passar utmärkt för mobilen där bandbredden och skärmytan är begränsad, eller skulle ha gjort om inte MacWorld snuvat mig på hela vitsen med funktionaliteten.

 

SVT syndar också. Ingen merit för någon av dem alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med rss är inte att göra hela artiklar tillgängliga utan att ge en rubrik och sammanfattning så att man kan läsa resten om man har lust och annars bara ha koll på vad som finns.

 

Om det är bra eller inte är väl en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På blogger kan man själv välja vad som ska visas i rss-flödena från sin blogg, hela eller bara en inledning. Vill man ha trafik till hemsidan av någon anledning (finns flera) så kör man bara inledningen i rss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med rss är inte att göra hela artiklar tillgängliga utan att ge en rubrik och sammanfattning så att man kan läsa resten om man har lust och annars bara ha koll på vad som finns.

 

Om det är bra eller inte är väl en annan fråga.

 

tanken och tanken...de flesta ditchar sådana flöden rätt snabbt. bättre då att slänga in annonser även i rssfeeden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...