Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket grafikkort ?


kreelka

Rekommendera Poster

Jag har ju en Macbook pro från i början av 2009 vilket innebär att jag har två grafikkort Nvidia GeForce 9400M + 9600GT.

När man går in på strömsparsinställningarna så kan man ju välja om man vill använda sig av bättre prestanda eller längre batteri tid. Som jag har förstått det hela så växlar man grafikkort beroende på vilken inställning man använder sig av.

 

(Rätta mig om jag har fel, förklara gärna så detaljerat som möjligt)

 

Nu till frågan:

 

Nu har jag installerat windows 7 via bootcamp. Jag ska främst använda mig av win 7 för att spela spel och då vill jag ju självklart ha högsta prestandan av grafikkortet. Hur gör jag den inställningen i windows ? Är det bara att välja den inställningen i Mac OSX först och sen starta om datorn och starta windows partitionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningen i MacOS har inget med valet av grafik kort i windows7 att göra..har inte hittat något motsvarande val i windows men om du tittar i device manager så ser du ju vilken grafik adapter som är installerad och körs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Tyvärr, går inte att välja i Windows utan det blir 9600 GT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, tack för svaren. Då vet jag. Men 9600GT är väl det bättre av dom två ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

9600GT är avsevärt bättre men drar mer batteri och utvecklar mer värme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9600GT är avsevärt bättre men drar mer batteri och utvecklar mer värme.

 

Jag läste om något program som heter fancontrol eller något liknande. Där man kan styra fläktens hastighet. Tycker du det är någon fördel med att inskaffa det programmet eller ska man låta datorn reglera det själv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...