Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyhetsuppläsare vrålskrattar åt modell som ramlar: Skadeglädje


rickard1234

Rekommendera Poster

Så, mitt jobb här har äntligen gett mej en sorts renommé; trådar om skadeglädje är "mina" trådar.

 

Ur artikeln: "Forskarna skriver att skadeglädje framförallt uppstår när en person man avundas drabbas av en olycka. Kanske blev det därför extra roligt för nyhetsuppläsarna att det var en upphöjd, vacker och framgångsrik fotomodell som drabbades?"

 

Det stämmer inte i mitt fall. Skadeglädje känner jag när, var och hur som helst inför vem eller vad som helst som drabbas av nåt.

 

Vad gäller ämnet så är det roligare att se dom skratta än själva händelsen de skrattar åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korkade brudar att utsätta sig för sån självplågari att trippa omkring på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, mitt jobb här har äntligen gett mej en sorts renommé; trådar om skadeglädje är "mina" trådar.

Menade självklart inte att det är ämnet (i denna tråden) som gör det.

 

Att en rubrik i valfri internet-media ger intresse att starta en ny tråd har du ju gett sken av att vilja göra. ;)

Det var bara det som jag ville "återspegla"..

 

Säg till om du vill att rubriken ändras.

 

/Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man veta varför det blir som det blir kan jag säga som gammal journalist att det är en slags tryckkokare att alltid försöka hålla sig neutral och objektiv till det man skildrar. Den idealiske nyhetsförmedlaren är den som inte märks (fast på tv gäller andra regler). Givet det bisarra som modevärlden står för, så blir modellens fall för mycket för dem som avskyr modevärlden (journalister avskyr de flesta aparta företeelserna - de är cyniker). Då brister fördämningarna. OBS! Detta är en förklaring, ingen ursäkt.

 

För egen del tycker jag att det är jätteroligt att se kollegor tappa kontrollen. Ren skadeglädje från mitt håll... :devil:

 

 

PS. För egen del hoppas jag att modellen inte skadade sig, det såg inte nyttigt ut. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iof inte att det är dem som snackar som är elaka utan personen som bestämt att den "nyheten" över huvud taget skall visas. Det har ju åtsidosatt tid bara att visa upp hur hon gör bort sig. Att de sen skrattar gör ju knappast saken värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså ja kan inte kolla på den utan att skratta ser så jävla roligt ut, å inte blir de lättare när man hör deras skratt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kul som helst :galetglad:

 

Allvarligt... det är en modevisning... kan man ta en sådan på allvar :armskeptisk:

Klippet är gammalt, tyvärr är det en kortare variant än den jag såg förut, den längre är ännu roligare för dom har enorma problem att normalisera sig efter denna skrattattack.

Det är förstås vurpa nr 2 som är det som sätter igång allt, det vobblandet hon pysslar med där är underbart.

Om det anses som fel att skratta åt sådant vet jag inte vad jag ska säga, man får inte ta allt för allvarligt.

 

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, vilket härligt klipp! Länge sedan jag skrattat så gott åt ett webbklipp!

 

Den andra gången hon ramlar ser hon ju ut som Bambi på hal is, och hur kan man inte skratta då? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag råkar snubbla in, men detta är ju inte skadeglädje!

Det är situationskomik. Hade hon i sammanhanget slagit ihjäl sig hade det kanske varit skadeglädje, om man nu har den läggningen.

På cirkus finns det kostymklädda aktörer som försöker gå och agera på liknande sätt, publiken skrattar, vilket är meningen.

Inslaget med mannekängen är alltså roligt! Hahahaa ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser for-djävla kul ut och flabbet från komentatorn gör det så klockrent, bäst igår.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser for-djävla kul ut och flabbet från komentatorn gör det så klockrent, bäst igår.....

 

Det var så jäkla kul att jag var tvungen att kolla på det igen, och jag SKRATTAR lika gott nu! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsuppläsare ska inte visa känslor, de ska förmedla nyheter. Gissar att någon i sändningskontrollen körde klippet igen eftersom det ansågs vettigare att visa än ett gäng skrattande kostymer.

 

(Vilket helvete det måste vara när något inslag strular så att man måste planera om mitt i en 3 minuters radionyhetsändning. Finns ju inte mycket tid att leka med.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...