Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad ska jag bygga, kom med idéer ;)


grodkungen

Rekommendera Poster

Jag har två G3or en Powermac och en iMac, Idéen med att införskaffa dem båda var att sätta upp en server (linux),

Men i nuläget så är det bara iMacen som används och den har typ OS9 installerat (orginalskivor ingick)

 

Jag hade ingen extra skärm därför blev PM bara stående, men jag har snott ram och HD från den till imacen :9

 

Funderade på m Prossesorn är bättre i PM kan man då byta den till Imacen?

Många planer som rinner ut i sanden :(

 

Imacen e så blå och snygg så den vill jag ha kvar i vilket fall, men PM tar bara massor med plats.

 

Vad tycker du jag ska hitta på?

Vad hade du själv gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två G3or en Powermac och en iMac, Idéen med att införskaffa dem båda var att sätta upp en server (linux),

Men i nuläget så är det bara iMacen som används och den har typ OS9 installerat (orginalskivor ingick)

 

Jag hade ingen extra skärm därför blev PM bara stående, men jag har snott ram och HD från den till imacen :9

 

Funderade på m Prossesorn är bättre i PM kan man då byta den till Imacen?

Många planer som rinner ut i sanden :(

 

Imacen e så blå och snygg så den vill jag ha kvar i vilket fall, men PM tar bara massor med plats.

 

Vad tycker du jag ska hitta på?

Vad hade du själv gjort?

Gör en kattkorg av iMacen, kolla i kattråden, Rickard1234 har bilder på det! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet! Du kan leta efter en stor kartong, som du lägger iMacen i! Sedan fyller du på med lite skyddande material, luftkuddar eller "popcorn". Efter det skriver du min adress på paketet, tar den till posten, DHL eller UPS och skickar den till mig! :D

 

Är inte det världens bästa idé?! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet! Du kan leta efter en stor kartong, som du lägger iMacen i! Sedan fyller du på med lite skyddande material, luftkuddar eller "popcorn". Efter det skriver du min adress på paketet, tar den till posten, DHL eller UPS och skickar den till mig! :D

 

Är inte det världens bästa idé?! :D

 

Hur mkt betalar du?

 

 

annars slog det mig som en sjukt mysko konstig grej, skulle man försöka sätta in en Intel prolle från 98 och försöka få win98 att fungera :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Hur mkt betalar du?

 

 

annars slog det mig som en sjukt mysko konstig grej, skulle man försöka sätta in en Intel prolle från 98 och försöka få win98 att fungera :D

Ja förfan! Ta den bästa proccessorn som passar, och kör Mac och Windows parallellt, precis som en ny iMac! Om ingen proccessor passar, riv ut moderkort, grafikkort, hårddisk, minne och behåll fläkt och ljudkort o skärmen, o sen sätter du in detta, och startar crysis :)

post-43749-1257706629.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är en iMac med Crt-skärm. Jag hade rivit ut alling i den och byggt om den till en subbas.

Kan ju vara en fin detalj i hemmabion som styrs av en mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det finns en webbsida där folk postar bilder på sina byggverk. Både ombyggnader till diverse saker som akvarium till ny dator. Hittar inte den bara, men någon kanske vet vilken jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det finns en webbsida där folk postar bilder på sina byggverk. Både ombyggnader till diverse saker som akvarium till ny dator. Hittar inte den bara, men någon kanske vet vilken jag menar.

 

Det gör ont i hjärtat varje gång någon tar i sär en sådan skönhet och tvingar dem bli någonting annat! :(

 

Det är ju en sak om skärmen var trasig eller om det var något annat obotligt fel... Men att bara slita upp en stackars G3a gör ont att bevittna! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ont i hjärtat varje gång någon tar i sär en sådan skönhet och tvingar dem bli någonting annat! :(

 

Det är ju en sak om skärmen var trasig eller om det var något annat obotligt fel... Men att bara slita upp en stackars G3a gör ont att bevittna! :(

 

 

Jo, men tror många gör det för dator ngått sönder och det kostar för mycket att laga och inte värt på en så gammal maskin. Istället för att bara slänga den så behåller dom lite av hjärtat och bygger en brevlåda eller nåt av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Det gör ont i hjärtat varje gång någon tar i sär en sådan skönhet och tvingar dem bli någonting annat! :(

 

Det är ju en sak om skärmen var trasig eller om det var något annat obotligt fel... Men att bara slita upp en stackars G3a gör ont att bevittna! :(

Dess själ siter inte i proccessorn, inte heller i minnet eller hårddisken, dess själ finns alltid kvar, oavsett vad man gör. Det jag föreslog var att man skulle ge den lite mer muskler, så den inte har det så jobbigt med dagens krävande program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riv ut allt, köp en begagnad mac mini, sätt in en 15" TFT panel (eller vad som passar) kör DVI ut mot panelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

om du nu har en g3:a vad för spec har den?! du kanske kan koppla ihop alla o göra en stor fet mac server körd på os 9 ;) annars kan jag nog köpa g3:orna av dig ;) e du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du nu har en g3:a vad för spec har den?! du kanske kan koppla ihop alla o göra en stor fet mac server körd på os 9 ;) annars kan jag nog köpa g3:orna av dig ;) e du på?

 

<<<<<<<powermacen har tyvärr flyttat pga plattsbrist, vad e du berädd att betala för iMacen?

saknar mus inuläget, så jag har lite problem att kolla prestandan :D

 

 

(typ alla ord jag skriver blir felstavade vad är det för fel på mig idag?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det lutar nog åt att försöka kast ut os9 och försöka få in ubuntu på nån vänster, nån som vet om det är massa svårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Ingemar Ragnemalm

Det gör ont i hjärtat varje gång någon tar i sär en sådan skönhet och tvingar dem bli någonting annat! :(

 

Det är ju en sak om skärmen var trasig eller om det var något annat obotligt fel... Men att bara slita upp en stackars G3a gör ont att bevittna! :(

Jag har väldigt svårt för att slakta fungerande Macar. Dock får man ge sig till slut; Jag har langat en fungerande 7200 på tippen, och en nästan fungerande 5200.

 

Men en avliden Mac är en annan sak. Om den inte fungerar alls, då kan man obducera den och göra bästa möjliga av den.

 

Men det kräver alltid sin tid. Jag har skalet till en SE i källaren, och jag vet precis vad jag vill göra med den, men hittar ingen skärm som passar i skalet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Slakta inte, uppgradera och spar pengarna. Jag har två PowerMac G5 Quad Core 2.5GHz med 16GB minne, NiVida FX 4500 512MB grafik och stora diskar. Går som tåget och varker hänger eller behöver bootas om som PC maskiner oftast gör och vill. Men man kan faktisk slå två flugor i en smäll och bygga skrivbord av G5:orna, som jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slakta inte, uppgradera och spar pengarna. Jag har två PowerMac G5 Quad Core 2.5GHz med 16GB minne, NiVida FX 4500 512MB grafik och stora diskar. Går som tåget och varker hänger eller behöver bootas om som PC maskiner oftast gör och vill. Men man kan faktisk slå två flugor i en smäll och bygga skrivbord av G5:orna, som jag gjort.

Välkommen till forumet.

 

Ett tips är att kolla hur gammal en tråd är innan du postar. Denna tråd är snart fyra år och det är drygt tre år sedan någon postade senast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...