Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste jag använda mej av MobileMe


anncharlotte

Rekommendera Poster

Min gamla macbook gick ju ett sorgligt öde till mötes och jag har köpt mej en ny macbook Pro. På min gamla dator gjorde jag min hemsida i iweb och sparade den sen i en mapp, för att sen publicera den på min hemsida som vanligt via mitt ftp-program.

Men nu när jag försöker göra detsamma så hittar jag bara möjligheten att "spara" , jag hittar den inte på datorn mer än via iweb. Och vill jag publicera så måste jag göra det via Mobile Me som jag inte har och egentligen inte är intresserad av det minsta.

Så är det jag som inte förstår eller har dom tagit bort möjligheten att använda iweb om man sen inte samtidigt köper MobileMe ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra. Allt står i iWeb hjälp

post-44230-1257517611.png

 

post-44230-1257517630.png

post-44230-1257517803.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack , verkar fungera hur bra som helst. Sånärsom då att jag fick ett nytt problem. Min gamla hemsida ligger ju ute på nätet. Den är överflyttad med "transmit" laddade hem ett prov på programmet nu till den nya datorn, men märkte nu att provtiden gått ut.

Vad jag kan se kommer jag inte behöva det programmet eftersom jag kunde ladda upp direkt med ftp:n på iweb, men jag förstår inte hur jag ska bära mej åt för att ta bort den gamla hemsidan.

Det finns ju beskrivet hur man tar bort en gammal sida, men där förutsätts att man har sidan liggande i iweb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok har gjort så och försöker nu lägga ut sidan med hjälp av iweb, har knappat in alla uppgifter dom vill ha och testat anslutningen vilken fungerar. Men när jag sen kommer till att ladda upp sidan får jag till svar

Ett fel uppstod vid kommunikation med FTP-servern. :irriteradtjej: , Vad gör jag nu ? Var ligger felet ? Eftersom anslutningen testats och fungerar borde det väl inte vara mina uppgifter där som är fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag till slut hittat svaret, varför det inte fungerar. Står i denna länken.

 

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10330006-263.html

 

Så min nya fråga är ifall någon vet om detta är nått som kommer rättas till snart eller om jag får räkna med att det kommer vara så en längre tid, så jag ska leta efter en annan lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag till slut hittat svaret, varför det inte fungerar. Står i denna länken.

 

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10330006-263.html

 

Så min nya fråga är ifall någon vet om detta är nått som kommer rättas till snart eller om jag får räkna med att det kommer vara så en längre tid, så jag ska leta efter en annan lösning.

 

Det vet bara Apple och lösningen finns ju i samma artikel som du länkat till. Använd ett ftp-program tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...