Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jaha, där tappade jag förtroendet för Apple..


ericfridell

Rekommendera Poster

EN död pixel på en 27" skärm är absolut inom felmarginalen.

Om du vill ha nolltolerans skulle du, och alla andra, få betala mycket mer för en sån dator.

 

Precis. Ofta går det även att åtgärda problemet genom att antingen massera pixeln fysiskt eller digitalt!

 

Annars så kan du häva köpet. Apple betalar frakten och kommer och hämtar den om det var hos dem du köpte den, sedan är det bara att du köper dig en ny! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många intressanta svar.

Jag vet att en död pixel inte är något att bråka om men den sitter mitt på skärmen, är kolsvart o syns hela tiden. Kommer alltid störa mig på detta annars. Dock är problemet (faktiskt!?) Löst... Bra att känna killarna i affären ibland. Dom tar tillbaka denna oh kör som demodator och en ny bör anlända till mig om någon vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två veckors returrätt har du bara på beställda varor via den sk. distansavtalslagen. Så har du köpt den i butik så kan det blir ett problem.

Nej, två veckors på distansköp; ja, men sedan är det upp till varje affär att bestämma om de vill ha öppet köp, och det skulle förvåna mig om en så välsorterad affär som macfoum, m-zone(vet ej vart han köpte) eller någon annan Apple Premium Reseller inte hade det. Kanske 7, 14 eller 30 dagar, men något borde de ha ;)

 

Annars borde du ha bytesrätt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många intressanta svar.

Jag vet att en död pixel inte är något att bråka om men den sitter mitt på skärmen, är kolsvart o syns hela tiden. Kommer alltid störa mig på detta annars. Dock är problemet (faktiskt!?) Löst... Bra att känna killarna i affären ibland. Dom tar tillbaka denna oh kör som demodator och en ny bör anlända till mig om någon vecka.

Precis som för mig med min iMac 24"

Försökte hela tiden sudda bort den i Photoshop med vit bakgrund. :chockadskeptisk:

 

Bra av dem. :)

Min var också köpt i butik, InLife, och de

hjälpte till att tala med Apple om att jag skulle ha en ny

och Apple var helt OK och det var inga som helst problem,

fast garantin hade gått ut 3 veckor tidigare. :kartjej:

Jag har bara god erfarenhet av Apple vid problem med deras produkter. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som för mig med min iMac 24"

Försökte hela tiden sudda bort den i Photoshop med vit bakgrund. :chockadskeptisk:

 

Bra av dem. :)

Min var också köpt i butik, InLife, och de

hjälpte till att tala med Apple om att jag skulle ha en ny

och Apple var helt OK och det var inga som helst problem,

fast garantin hade gått ut 3 veckor tidigare. :kartjej:

Jag har bara god erfarenhet av Apple vid problem med deras produkter. :ThumbsUp:

 

Detta beror ju enbart på att alla är rädda för dig Friend! ;):ThumbsUp:

 

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta beror ju enbart på att alla är rädda för dig Friend! ;):ThumbsUp:

:lol:

Du menar att min fru inte vågade säga nej när jag friade? :chockadskeptisk::(

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att min fru inte vågade säga nej när jag friade? :chockadskeptisk::(

 

:hihihi:

 

Jag tror inte att hon såg det som en fråga faktiskt. :( Det hon hörde mer var: "Du ska gifta dig med mig!" :chockadskeptisk:

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att hon såg det som en fråga faktiskt. :( Det hon hörde mer var: "Du ska gifta dig med mig!" :chockadskeptisk:

:hihihi:

Och? :chockadskeptisk:

Friar inte alla så? :huh:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

2560 x 1440 x 3 = 11 059 200 separat pixlar på 27-tummaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade en död pixel på en macbook pro 17. min appleåtersäljare bytte på 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fy! Så får du väl inte säga om Apple;) själv så tappade jag tron på hög kvalitet efter min första macbook för ca 4 år sedan.. Det blev inte bättre när min första iPod touch var trasig när jag fick den.. Så typ var tredje appleköp är trasigt för mig! Det är inte kvalité.. Men där emot så tycker jag att när grejerna väl funkar så känns det som en grym kvalitet rakt igenom(förutom plasbooken, ett skämt) vilket gör att man fortsätter använda mac..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft två iPhone, 2 iPod Classic, MacBook Pro och mina föräldrar har en alu-iMac samt en iPhone (och min gamla iPhone) och jag kan inte annat än säga att det andas kvalitet om alla prylarna! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många intressanta svar.

Jag vet att en död pixel inte är något att bråka om men den sitter mitt på skärmen, är kolsvart o syns hela tiden. Kommer alltid störa mig på detta annars. Dock är problemet (faktiskt!?) Löst... Bra att känna killarna i affären ibland. Dom tar tillbaka denna oh kör som demodator och en ny bör anlända till mig om någon vecka.

Schyst affär!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, två veckors på distansköp; ja, men sedan är det upp till varje affär att bestämma om de vill ha öppet köp, och det skulle förvåna mig om en så välsorterad affär som macfoum, m-zone(vet ej vart han köpte) eller någon annan Apple Premium Reseller inte hade det. Kanske 7, 14 eller 30 dagar, men något borde de ha ;)

 

Annars borde du ha bytesrätt iaf

Du förstår väl att öppet köp oftast innebär att man får lämna tillbaka produkten i obruten förpackning, såvida man inte handlar på Elgiganten förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
2560 x 1440 x 3 = 11 059 200 separat pixlar på 27-tummaren.

varför gånger 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gånger 3?

För att varje pixel består av tre element, Rött Grönt & Blått.

Räcker med att en är icke-fungerande för att det ska se heltokigt ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...