Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Diskproblem med Apples originaldiskar


dlundh

Rekommendera Poster

Jag har 4 1TB-diskar, original från Apple.

 

I TechTool Pro 5 som jag körde så sent som igår för att kolla SMART-status på dem rapporterades att diskarna var helt okej. Nu på morgonen fick jag besked från Mac OS X att jag ska avmontera en disk innan jag kopplar bort den. Det gäller den ena interna disken, den jag har Time Machine-backupen på. Är den sönder? Den syns inte i Techtool längre.

 

Jag kör 10.6.1 och har inga uppdateringar att hämta i Software Update.

 

Om det skulle vara fel på disken, hur vet jag vilken fysisk disk det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör Techtool och kör en scan disk surface kraschar Techtool. Jag tror det innebär att disken egentligen ÄR paj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör Techtool och kör en scan disk surface kraschar Techtool. Jag tror det innebär att disken egentligen ÄR paj.

 

Apple gör inga hårddiskar.

Och enklast är ju att bara testa hårdiskarna en och en.

 

B.D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gör inga hårddiskar.

Och enklast är ju att bara testa hårdiskarna en och en.

 

B.D

 

Apple gör inga diskar men de säljer Hitachis Deskstar-diskar under eget namn.

 

Håller på att reda ut problemen mha Apple support...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...