dlundh Postad 6 november, 2009 Share Postad 6 november, 2009 Jag har 4 1TB-diskar, original från Apple. I TechTool Pro 5 som jag körde så sent som igår för att kolla SMART-status på dem rapporterades att diskarna var helt okej. Nu på morgonen fick jag besked från Mac OS X att jag ska avmontera en disk innan jag kopplar bort den. Det gäller den ena interna disken, den jag har Time Machine-backupen på. Är den sönder? Den syns inte i Techtool längre. Jag kör 10.6.1 och har inga uppdateringar att hämta i Software Update. Om det skulle vara fel på disken, hur vet jag vilken fysisk disk det är? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlundh Postad 9 november, 2009 Författare Share Postad 9 november, 2009 När jag kör Techtool och kör en scan disk surface kraschar Techtool. Jag tror det innebär att disken egentligen ÄR paj. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bodahl Postad 12 november, 2009 Share Postad 12 november, 2009 När jag kör Techtool och kör en scan disk surface kraschar Techtool. Jag tror det innebär att disken egentligen ÄR paj. Apple gör inga hårddiskar. Och enklast är ju att bara testa hårdiskarna en och en. B.D Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlundh Postad 13 november, 2009 Författare Share Postad 13 november, 2009 Apple gör inga hårddiskar.Och enklast är ju att bara testa hårdiskarna en och en. B.D Apple gör inga diskar men de säljer Hitachis Deskstar-diskar under eget namn. Håller på att reda ut problemen mha Apple support... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.