Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med fullscreen i Plex. Bilden är JÄTTE stor.


deff24

Rekommendera Poster

Hej!

 

Började använda plex i dagarna och är mycket nöjd... Tills jag idag helt plötsligt inte kan se på filmen i full screen. Det funkade i förrgår.

 

Problemet är att bilden i fullskärm blir jÄtte stor. har testat olika upplösningar, på någon upplösning fick jag fram hela bilden men då täckte den inte skärmen.

spelar upp filmen i en macbook pro som sedan skickar filmen till teven, genom HDMI. Vill spela upp film i 1080P (i alla fall HD).

 

har även testat att kalibrera bilden i Plex men det räcker inte till. får inte upp hörnen så de syns i bilden.

har testat att installera Plex igen, löste sig inte.

 

Hur i hel...e gör jag. :irriteradtjej: blir tokig på det här. Vill inte gå till baka till vlc som förresten funkar i helskärm.

 

Tackar för alla förslag, min hjärna är helt slut i det problem nu. :superirriterad: Måste finnas smartare personer.

 

Tack på Förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Stjäl med gott samvete den här icke påbörjade tråden...

 

Jag har sökt på nätet, provat det mesta, men framförallt slitit mitt hår de senaste veckorna!!

 

Jag har samma problem som ovanstående talare. PLEX funkar klanderfritt i fullskärm på datorn tills jag kopplar in TV:n, då växer bilden så att jag bara ser en bråkdel av bilden på TV:n och datorn.

 

Allt annat som jag kör på TV:n funkar utan problem. PLEX + fullscreen är det enda som strular.

 

Någon kunnig som kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Lösningen är enkel, stäng av tevens overscan, vilket är lätt på nya apparater men kan var trixigt i praktiken med en del äldre teveapparater.

 

I vilket fall behöver du bekanta dig med din teves zoomfunktioner och hantering av olika bildformat. Där finns alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...