Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som tycker Apple är knäppa!


silverarrow

Rekommendera Poster

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar
mynameisoscarjo
Vad är det för fel på ati radeon hd 4670? :huh:

Inget. De har bara fixerat sig på att de tycker att det har för lite minne. Ignore them.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
vad ska man säga...

:armskeptisk:

Köp din iMac och du kommer inte att ångra dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som apple vill att "kunder" ska bestämma sig för den dyrare modellen av mac, men det känns endå som mac's specifikationer börjar halka efter lite :angry:

 

Och jag tycker att det borde finnas möjlighet till att få 512MB grafikkort till de billigare macarna - inte bara iMac utan även Macbook eller en dyrare version av Mac Mini

Jag tycker att det skulle finnas en iMac 30" med samma specs som 27" och en MacBookPro 17"

som kostar lika lite som en MacBook. :totaltgalen:

 

Klart de har varierande specs och prissättning på sin produktlinje. :(

Det har ju alla företag, så varför skulle Apple vara bussiga klubben.

De är ju iallafall öppna med det.

 

Kolla alla företag som minskar innehållet och behåller samma pris eller

ICA som har samma innehåll och högre pris i vissa "fina" förpackningar.

Det är mygel det. :utskallning:

 

Sen skulle jag visst vilja se mer värde för pengarna, inte bara hos Apple men hos alla företag.

Kan det bli snart tro, snälla tomten? :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det skulle finnas en iMac 30" med samma specs som 27" och en MacBookPro 17"

som kostar lika lite som en MacBook. :totaltgalen:

 

Klart de har varierande specs och prissättning på sin produktlinje. :(

Det har ju alla företag, så varför skulle Apple vara bussiga klubben.

De är ju iallafall öppna med det.

Det handlar inte om att Apple ska vara bussiga klubben. Det är en total missuppfattning. Om de sätter i ett 512 mb kort är jag beredd att betala mer. Men om ni är MOT valmöjligheter så är det ok. Jag är FÖR valmöjligheter

 

Kolla alla företag som minskar innehållet och behåller samma pris eller

ICA som har samma innehåll och högre pris i vissa "fina" förpackningar.

Det är mygel det. :utskallning: . Vad ICA gör lämnar jag utanför denna diskussion.

 

Sen skulle jag visst vilja se mer värde för pengarna, inte bara hos Apple men hos alla företag.

Kan det bli snart tro, snälla tomten? :jultomte:Man kan framföra sin åsikt till berörda bolag. Meningen är att du ska köpa vad du vill ha, inte vad ett företag vill att du ska köpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Du hade alltså velat se 4850 i iMac 21,5"? Varför köper du inte 27"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade alltså velat se 4850 i iMac 21,5"? Varför köper du inte 27"?

 

Helt enkelt, jag föredrar 21,5" skärm........ :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Då tillhör du nog en minoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Fjantigt. Det måste inte vara 512 MB för att det ska va bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tillhör du nog en minoritet.

 

Nu ska jag också göra ett påstående, likt mynameisoscarjo, utan fakta eller belägg bakom:

 

Jag upplever att de som dissar folk som vill ha mindre skärm än 27 tum verkar vara sånna som måste ha stora grejer för att kompensera för en jätteliten penis. Please note, jag själv har beställt en 27 tum men jag sitter inte och dissar användare som vill ha en mindre skärm utan kan förstå precis att ALLA ÄR OLIKA och har olika preferenser. Just därför är valfrihet så viktigt, vilket denna tråd handlar om! Det är pinsamt att så många blir så defensiva bara för någon ifrågasätter Apple! Jebus. Grow a pair.

 

Vissa vill ha stort, andra smått. Men specifikationerna ska inte börja suga bara för man vill ha smått, anser jag. Iaf inte så till den mildra grad de gör idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag också göra ett påstående, likt mynameisoscarjo, utan fakta eller belägg bakom:

 

Jag upplever att de som dissar folk som vill ha mindre skärm än 27 tum verkar vara sånna som måste ha stora grejer för att kompensera för en jätteliten penis. Please note, jag själv har beställt en 27 tum men jag sitter inte och dissar användare som vill ha en mindre skärm utan kan förstå precis att ALLA ÄR OLIKA och har olika preferenser. Just därför är valfrihet så viktigt, vilket denna tråd handlar om! Det är pinsamt att så många blir så defensiva bara för någon ifrågasätter Apple! Jebus. Grow a pair.

 

Vissa vill ha stort, andra smått. Men specifikationerna ska inte börja suga bara för man vill ha smått, anser jag. Iaf inte så till den mildra grad de gör idag.

:rockapa::ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fjantigt. Det måste inte vara 512 MB för att det ska va bra.

Håller helt med dig, minnet är inte allt...

Innan ni säger något kolla alla specs på grafikkorten!

Själv tycker jag att 4670 verkar grym!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Nu ska jag också göra ett påstående, likt mynameisoscarjo, utan fakta eller belägg bakom:

 

Jag upplever att de som dissar folk som vill ha mindre skärm än 27 tum verkar vara sånna som måste ha stora grejer för att kompensera för en jätteliten penis. Please note, jag själv har beställt en 27 tum men jag sitter inte och dissar användare som vill ha en mindre skärm utan kan förstå precis att ALLA ÄR OLIKA och har olika preferenser. Just därför är valfrihet så viktigt, vilket denna tråd handlar om! Det är pinsamt att så många blir så defensiva bara för någon ifrågasätter Apple! Jebus. Grow a pair.

 

Vissa vill ha stort, andra smått. Men specifikationerna ska inte börja suga bara för man vill ha smått, anser jag. Iaf inte så till den mildra grad de gör idag.

Grafkkortet kanske inte får plats? Jag tycker inte detta är ngt att hänga upp sig på. Apple gör så gott de kan för att tjäna pengar, och det går bra för dem. De är alltså inte knäppa, inte på grejen de håller på med iallafall. Sen att det kanske inte är så schysst mot kunderna, är en annan sak. Det är klart att de vill att man ska köpa det dyraste förresten. Då tjänar de ju mest pengar. Det som Landberg sa där innan lät väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt håller jag med, Apple gör bra grejer. Jag är helt förälskad i min iPhone och ser mycket fram emot min iMac.

 

MEN, jag kan däremot se vad de missar på också och som konsument BÖR och SKA man kritisera företags svagheter för att de ska förbättra sig. Apples största svaghet är just brist på valfrihet, inte bara angående iMac utan även iPhones och liknande.

 

Sen är det kanske inte viktigt för just dig och de du använder din dator till, men för många är grafikkortet i 21an alldeles för omodernt, och i detta fall tycker kritiken är befogad. Jag vill ha en dator som inte känns omodern efter ett år, vilket jag tror en dator utan quad-core och ett sämre grafikkort än Radeons 4850 faktiskt skulle kännas som, iaf är det så jag tycker.

 

Annan kritik som riktats mot iMacarna, t ex bristen på Blu-ray, tycker jag inte är befogad då Blu-ray och idén med att ha plastskivor istället för digital form är omodernt, men det är en annan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Generellt håller jag med, Apple gör bra grejer. Jag är helt förälskad i min iPhone och ser mycket fram emot min iMac.

 

MEN, jag kan däremot se vad de missar på också och som konsument BÖR och SKA man kritisera företags svagheter för att de ska förbättra sig. Apples största svaghet är just brist på valfrihet, inte bara angående iMac utan även iPhones och liknande.

 

Sen är det kanske inte viktigt för just dig och de du använder din dator till, men för många är grafikkortet i 21an alldeles för omodernt, och i detta fall tycker kritiken är befogad. Jag vill ha en dator som inte känns omodern efter ett år, vilket jag tror en dator utan quad-core och ett sämre grafikkort än Radeons 4850 faktiskt skulle kännas som, iaf är det så jag tycker.

 

Annan kritik som riktats mot iMacarna, t ex bristen på Blu-ray, tycker jag inte är befogad då Blu-ray och idén med att ha plastskivor istället för digital form är omodernt, men det är en annan diskussion.

Det har du nog rätt i. Förlåt. Men som det är nu, får man "stå ut" med en stor skärm eller klara sig med lite sämre prestanda.

Man kan tänka att det finns de som har de fruktansvärt mycket värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, det skulle nog ett företag tjäna på:

 

"Ja, vi suger, men tänk på barnen i afrikas datorer! Då suger vi inte lika mycket längre!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

de har ju knappt toaletter, tror du de hade gillat en imac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironi och humor är inte din grej eller?

 

För att förklara: Du skrev "Det finns de som har det fruktansvärt mycket värre"

 

Japp, tänker jag då. Men spelar det någon roll i detta sammanhang? Det finns ALLTID de som har de värre. Jämfört t ex med kidsen i U-länder ska vi vara glada att vi ens får ett tangentbord tillsammans med vår dator...

 

Men nu jämför vi inte med kidsen i U-länder utan med väldigt bortskämda personer i västvärlden, varav jag sa att företag inte direkt skulle tjäna på attityden "det finns de som har det värre".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
de har ju knappt toaletter, tror du de hade gillat en imac?

Ge dem ett dasslock :):borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Ironi och humor är inte din grej eller?

 

För att förklara: Du skrev "Det finns de som har det fruktansvärt mycket värre"

 

Japp, tänker jag då. Men spelar det någon roll i detta sammanhang? Det finns ALLTID de som har de värre. Jämfört t ex med kidsen i U-länder ska vi vara glada att vi ens får ett tangentbord tillsammans med vår dator...

 

Men nu jämför vi inte med kidsen i U-länder utan med väldigt bortskämda personer i västvärlden, varav jag sa att företag inte direkt skulle tjäna på attityden "det finns de som har det värre".

Jag förstod det, och lekte med tanken på att ge ett sånt barn en iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla håll er (dig) till ämnet istället för att börja yra när du inte har något vettigt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...